در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 23 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 23 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 23 اسفندماه، را مرور کرده‌ایم.



موج جدید کرونا پس از تعطیلات نوروزی 

طباطبایی، ‌عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت: هنوز خیال‌مان از اومیکرون راحت نیست. ابتلاها همچنان وجود دارد. مردم خسته شده‌اند و رفت‌وآمد، مهمانی‌ها و مسافرت‌ها سر جای خود بازگشته است. ممکن است پس از تعطیلات نوروزی موج دیگری از بیماری را تجربه کنیم.

اطلاعات شخصی در پیام‌رسان‌های داخلی حفظ می‌شود

وزیر ارتباطات با دادن این اطمینان که اطلاعات شخصی مردم در پیام‌رسان‌های داخلی حفظ می‌شود، تاکید کرد: حتی نهادهای نظارتی اجازه دسترسی به داده‌ها را ندارند و دسترسی برای این نهادها با داشتن حکم از قضات ویژه‌ای که منصوب مستقیم رئیس قوه هستند و در موارد خاص با مجوز رئیس قوه فراهم می‌شود.

ذهنیت روس‌ها درباره ایران چیست؟

نوبری، سفیر وقت ایران در اتحاد جماهیر شوروی، با اشاره به حمله روسیه به اوکراین گفت: بدانید که بدنه روس ذهنش این است که اگر یک زمانی لازم شد باید مرزهای ایران را رد کند و داخل بیاید، همان‌جوری که در اوکراین آمدند. این کاری که آقای پوتین در اوکراین کرده، قبل از آن روس‌ها روی ایران کردند.

شرمن: مذاکرات به پایان نرسیده است

معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفت: فکر می‌کنم به یک توافق نزدیک هستیم. می‌خواهیم همه طرف‌ها از جمله روسیه از خود جدیت نشان دهند. بسیار نگران اقدامات ایران هستیم، تصور کنید ایران یک سلاح هسته‌ای داشته باشد.

هشدار زلنسکی به ناتو درباره منطقه پرواز ممنوع 

زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در یک پیام ویدئویی با اشاره به حمله موشکی روسیه به یک پایگاه نظامی این کشور در مرز لهستان به ناتو هشدار داد که قلمروی اعضای این سازمان ممکن است به زودی از طرف ارتش روسیه مورد حمله قرار گیرد. او به ناتو هشدار داد: اگر پرواز ممنوع اعمال نکنید باید منتظر فرود موشک‌های روسیه در قلمروی ناتو باشید.

هشدار به چین درباره ارسال پهپاد به روسیه

دو مقام آمریکایی گفتند روسیه از چین درخواست اقتصادی و نظامی کمک کرده و خواستار دریافت پهپاد نظامی برای نبرد در اوکراین شده است. جیک سالیوان نیز این خبر را نگران‌کننده توصیف کرده و اعلام کرد امروز در رم به همتایان چینی این امر را گوشزد خواهد کرد که دور زدن تحریم‌های آمریکا توسط چین پیامدهایی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید