در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 16 فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 16 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 545892
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 16 فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

 

تلاش آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در مذاکرات وین

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: ارزیابی ما این است که مسئولیت نهایی کردن این توافق کاملا بر عهده ایران است. او تاکید کرده: بایدن در صورتی که بازگشت به توافق در راستای منافع ملی ما باشد، به آن باز خواهد گشت. ما و متحدان‌مان هر دو آماده‌ایم توافقی قوی را نهایی کنیم، مادامی که ایران هم آماده انجام دادن این کار باشد. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، هم با تکرار برخی ادعاها، ایران را مسئول ادامه بن‌بست در مذاکرات وین دانست و مدعی شد تهران مانع دستیابی به توافق بر سر احیای برجام شده است.

احتمال وقوع موج هفتم کرونا تا اواسط اردیبهشت

حمید سوری، اپیدمولوژیست، با اشاره به سفرهای نوروزی گفته: هیچ شواهدی مبنی بر حذف اپیدمی کرونا وجود ندارد. احتمالا وقوع موج هفتم بین دو تا شش هفته طول بکشد. احتمال می‌دهیم در اواسط اردیبهشت موج بعدی رخ دهد. او تاکید کرده: بازگشایی مدارس باید با لحاظ کردن تمهیدات باشد.

توضیحات معاون رئیس‌جمهور درباره حوادث مشهد

خزعلی، معاون زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، درباره اتفاقاتی که در بازی ایران و لبنان برای زنان پشت در ورزشگاه مشهد رخ داد گفت: برخی خطاها در ماجرای حواشی بازی ایران و لبنان کاملا مشهود است، به نظر می‌رسد همه این موضوعات از سوی برخی مسئولان سهوی نیست.

زلنسکی در جلسه شورای امنیت سخنرانی می‌کند

نمایندگی انگلیس در سازمان ملل از سخنرانی ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت خبر داد.

وزارت بهداشت همچنان آمار ندارد!

حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفته: 60 درصد جمعیت کشور با یک واکسن خاص واکسینه شده‌اند و ممکن است درصد بالایی از بستری‌شدگان این واکسن را تزریق کرده باشند. این مساله آماری است که نیاز به تحلیل درست دارد تا منجر به تفسیر نادرست نشود. به گفته او، وزارت بهداشت هنوز آمار و اطلاعات قابل استناد و مکتوبی منتشر نکرده است و تنها چند آمار شفاهی را وزیر بهداشت و معاونان در مصاحبه‌های خود اعلام کرده‌اند.

سالیوان: این هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع می‌کنیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملى کاخ سفید، گفت: آمریکا همین هفته تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع خواهد کرد. گفت‌وگو با کشورهاى اروپایى هم اکنون در زمینه افزایش تحریم‌ها جریان دارد. تحریم‌هاى جدید با بخش انرژی در ارتباط است. روسیه در از پا درآوردن اوکراین شکست خورد و  قصد دارد بر شرق و جنوب این کشور تمرکز کند.

واکسیناسیون همه کودکان زیر ۵ سال علیه سرخک ضرورت ندارد

زهرایی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، تاکید کرد: واکسیناسیون سرخک تمام کودکان زیر ۵ سال ضرورت ندارد و فقط کودکانی که علیه این بیماری واکسینه نشده‌اند، باید واکسن بزنند. او افزود: افرادی که فرزند ۴ یا ۵ ساله دارند و به هر دلیلی واکسن سرخک فرزندشان را انجام نداده‌اند و به تاخیر انداخته‌اند و یا مطمئن نیستند که انجام داده‌اند یا نه، به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه کنند و از این که فرزندشان نیاز به واکسن دارد یا خیر مطمئن شوند.

دیدگاه تان را بنویسید