در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- ۱۵ فروردین ۱۴۰۱

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 545841
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۹:۵۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۱، را مرور کرده‌ایم.

آمریکا به خواسته‌های معقول ایران پاسخ منطقی بدهد

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری با اشاره به اینکه «آمریکا مسئول توقف امروز مذاکرات و تطویل روزهای آتی است» گفت: راه‌حل در کاخ سفید است. باید به خواسته‌های معقول ایران که مورد تایید اعضای ۱+۴ است، پاسخ منطقی بدهد که ما آمادگی داشته باشیم به وین بازگردیم. توافق بسیار در دسترس است اگر آمریکا بداند و یقین داشته باشد ما نه از خطوط قرمز خود رد می‌شویم و نه از خواسته‌های خود کوتاه می‌آییم.

درخواست نمایندگان برای برگشت طرح صیانت به صحن

جلال رشیدی کوچی، عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت، از تحویل درخواست ۱۸۵ نماینده مجلس جهت برگشت طرح صیانت به صحن به رئیس مجلس خبر داد. رشیدی کوچی ابراز امیدواری کرده مطابق با آئین‌نامه با اولویت و در اولین زمان این درخواست اعلام وصول و به رأی‌گیری گذاشته شود.

پارسایی: واردات خودرو گروگان مافیای خودرو است

بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس دهم و مسئول تدوین گزارش تخلفات شرکت‌های بزرگ خودروسازی، با اشاره به وعده وزیر صمت برای عدم تمدید ممنوعیت واردات خودرو از اردیبهشت‌ماه امسال گفت: «واردات خودرو گروگان مافیای خودرو است و به اراده و ایستادگی در مقابل این مافیا نیاز دارد نه وعده و وعید وزیر. تصور نمی‌کنم هیچ ممنوعیتی رفع شود مگر اینکه دوباره نفعی برای خود مافیای خودروسازی داشته باشد.» پارسایی با اشاره به اینکه «رقم سود سالانه مافیای خودرو در ایران به اندازه‌ای بزرگ است که به راحتی این بساط جمع نمی‌شود» تاکید کرده: به جرأت می‌گویم سهم سالانه مافیای خودروسازی ایران بالغ بر ۱۰۰هزار میلیارد تومان علاوه بر سود معمول خودروسازی از جیب مردم است.»

نماینده اهواز: نگران تنش آبی در خوزستان هستیم

مجتبی یوسفی، نماینده مردم اهواز در مجلس، با اشاره به اینکه «نگران تنش آبی در خوزستان هستیم» گفته: سال گذشته تنش آبی در خوزستان باعث ضرر مالی و جانی برای مردم خوزستان شد. از سال گذشته تاکنون هیچ اقدامی در حوزه اجرا برای اصلاح برخی مسائل مرتبط با بحث تامین آب کشاورزی در خوزستان، انجام نشده است.

ارائه طرح ضد ایرانی در کنگره آمریکا علیه لغو تحریم سپاه

«واشنگتن فِری بِیکِن» در گزارشی از طرح پیشنهادی دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا خبر داد که موضوع آن ممنوع کردن تلاش احتمالی دولت بایدن برای برداشتن تحریم‌های مربوط به سپاه در راستای توافق جدید هسته‌ای با ایران است. این طرح در صورت تبدیل شدن به قانون، کاخ سفید را از حذف سپاه از فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی بدون تایید کنگره منع می‌کند.

امیدواری عربستان به حل بحران یمن

 خالد بن سلمان، معاون وزیر دفاع عربستان، اعلام کرد به دستور سلمان بن‌عبدالعزیز، پادشاه عربستان و محمد بن‌سلمان، ولیعهد این کشور با عبدالملک معین، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن و اعضای ارشد کابینه او دیدار کرده است. او گفته: در این دیدار تاکید شده ائتلاف (عربی ضد یمن) تحت رهبری عربستان به دنبال برقراری امنیت و صلح در یمن است.

دیدگاه تان را بنویسید