در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 4 اسفند ۱۴۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه چهارم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 539567
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۴ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه چهارم اسفند ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

وزرای خارجه در روزهای آینده به وین می‌روند؟

پولتیکو به نقل از دو منبع مطلع خبر داده وزرای خارجه احتمالاً در روز‌های آینده با امید احیای توافق هسته‌ای ایران در وین دیدار خواهند کرد. پولتیکو در ادامه این مطلب نوشته: این دو منبع گفتند در این دیدار ممکن است وزیر امور خارجه ایران و وزرای خارجه سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات (انگلیس، آلمان و فرانسه) حضور داشته باشند. وزرای خارجه چین و روسیه احتمالاً به صورت آنلاین به این جلسه بپیوندند.

تهران؛ نزدیک به قله موج ششم کرونا 

نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران، گفت: آنچه مسلم است این است که در هفته اول اسفندماه موج سینوسی داریم که همان قله یا پیک از موج ششم است. تعداد بستری‌ها بالاست و در حال حاضر تعداد ۴۱۰۰ بیمار بستری داریم و روزانه هم حدود ۷۰۰ بیمار بستری می‌شوند. او گفته: تاکید ویژه ما واکسیناسیون مادران باردار است زیرا شاهد فوت مادران بارداری بودیم که هیچ واکسنی تزریق نکردند.

بلینکن دیدار با لاوروف را لغو کرد

وزیر خارجه آمریکا در سخنانی از لغو دیدار خود با وزیر خارجه روسیه خبر داد. بلینکن گفت: پوتین بیش از ۳۰ سال دیپلماسی را که روسیه و اتحادیه اروپا با هدف حفظ ثبات به پیش بردند از بین برد. کاخ سفید هم اعلام کرده در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای نشست بین جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه وجود ندارد. 

تعلل یک ساله وزارت بهداشت در انتشار برخی آمار‌های کرونایی

یونسیان، دبیر کمیته اپیدمیولوژی کرونا، تاکید کرد: منتشر نشدن آمار بستری‌شدگان کرونایی که واکسن نزده‌اند موجب تردید مردم برای تزریق واکسن شده است. اهتمامی برای انتشار اطلاعات درباره اثربخشی واکسن‌ها در پیشگیری از بستری و فوت ناشی از کرونا در وزارت بهداشت نیست.

سفر غیر مترقبه وزیر خارجه عمان به تهران 

البوسعیدی، وزیر امور خارجه سلطنت عمان، در سفری غیرمترقبه امروز به تهران خواهد آمد و با حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه دیدار و گفت‌و‌گو می‌کند.

رئیس‌جمهور اوکراین نیروهای ذخیره را فراخواند

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد سربازان ذخیره را برای یک دوره خاص فرا می‌خواند. وی افزود: باید آمادگی ارتش اوکراین را برای همه تغییرات احتمالی افزایش داد، ولی در عین حال گفت که تصمیم ندارد فرمان بسیج عمومی دهد.

قتل عام پرندگان مهاجر در آشوراده

خبرگزاری میزان نوشت: با ممنوع شدن شکار و صادر نشدن پروانه شکار در جزیره آشوراده، شکارچیان متخلف در گروه‌های ده‌ها نفره به قصد شکار پرندگان مهاجر به آشوراده هجوم آورده و حتی به سمت ماموران محیط زیست مازندران و گلستان که به قصد پیشگیری در منطقه مستقر شده‌اند تیراندازی می‌کنند. برآوردها از آمار پرندگان شکار شده نشانه‌های یک قتل عام را دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید