در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 27 بهمن 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 27 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 538215
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 27 بهمن‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

 

گروسی: مذاکره مهمی با «باقری» داشتم

گروسی، مدیر آژانس انرژی اتمی خبر داد که مذاکرات مهمی با رئیس مذاکره‌کننده هیات ایران درباره موضوعات دوجانبه کنونی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و همچنین درباره گفت‌وگوهای در حال انجام درباره برجام داشته است.

گاردین: انگلیس می‌خواهد بدهی ایران را پرداخت کند

وزارت خارجه انگلیس در پاسخ به سوالی درباره پرداخت بدهی ایران گفت: ما در حال بررسی گزینه‌های خود برای حل‌و‌فصل این پرونده به صورت اضطراری هستیم و امیدواریم تا در آینده نزدیک بدهی‌های معوق خود به ایران را پرداخت کنیم. انگلیس ۴۰۰ میلیون پوند به ایران بدهکار است.

ماجرای بلوکه شدن پول ایران در چین چیست؟

حریری، رئیس اتاق مشترک ایران و چین گفته: ۲۱ میلیارد دلاری که گفته می‌شود در چین داریم، همان ذخایر ارزی ما در کشورهای غربی است که به چین منتقل شده است، بنابراین چینی‌ها پول خرید نفت از ایران را بلوکه نکرده‌اند. در حال حاضر امکان انتقال این پول‌ها به بانک مرکزی وجود ندارد.

بایدن: دنبال رویارویی مستقیم با روسیه نیستیم

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد: حمله روسیه به اوکراین هنوز یک گزینه است، ما به دنبال رویارویی مستقیم با روسیه نیستیم. آمریکا از هر وجب از خاک کشورهای عضو ناتو با تمام قدرت دفاع خواهد کرد چرا که حمله به یک کشور ناتو، حمله به همه ماست. اگر روسیه در چند هفته آینده به اوکراین حمله کند، هزینه‌های انسانی بسیار زیاد خواهد بود.

مذاکرات وین نانسى پلوسى را روانه اسرائیل کرد

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در رأس یک هیات پارلمانى وارد اسرائیل شد. هیات پارلمانى آمریکا سپس راهی آلمان و انگلیس می‌شوند. بررسی وضعیت احیای توافق هسته‌ای ایران و همچنین بحران اوکراین، از محورهای مذاکرات این هیات خواهد بود.

آمادگی ایران برای مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد 

مجید تخت‌روانچی، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، در سخنرانی روز سه‌شنبه در کمیته ویژه حفظ صلح این سازمان، آمادگی ایران را جهت مشارکت در عملیات‌های حفظ صلح ملل متحد از طریق اعزام گردان نظامی، پلیس، ناظران نظامی و نیز خدمات پشتیبانی به این مأموریت‌ها اعلام کرد.

احتمالاً برای اولین بار ایدز در یک بیمار زن درمان شده است

دانشمندان با تکیه بر موفقیت‌ها و شکست‌های گذشته در زمینه تحقیقات درمان HIV، از روش پیوند سلول‌های بنیادی پیشرفته استفاده کردند و انتظار دارند تعداد افرادی را که می‌توانند درمان مشابهی دریافت کنند، سالانه به ده‌ها برابر افزایش دهند. بیمار آنها عضو یک باشگاه نادر شامل سه مرد است که دانشمندان آنها را از اچ‌آی‌وی درمان کرده‌اند یا به احتمال زیاد آنها را درمان کرده‌اند. محققان همچنین دو زن را می‌شناسند که ظاهراً سیستم ایمنی بدنشان به طور فوق‌العاده‌ای ویروس را شکست داده است.

قاتل خاموش جان ۵ کرمانشاهی را گرفت

گازگرفتی منوکسید کربن در یک روز در نقاط مختلف استان کرمانشاه جان ۵ نفر را گرفت که در بین درگذشتگان ۳ جوان زیر ۳۰ سال نیز دیده می‌شود.

دیدگاه تان را بنویسید