در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 18 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 18دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 531126
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۸ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 18دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

تغییری در اعضای شورای نگهبان رخ می‌دهد؟

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان، درباره شایعه استعفای آیت‌الله جنتی و احتمال جایگزینی علیرضا اعرافی به جای او، این موضوع را تکذیب و تاکید کرد: هیچ تغییری قرار نیست در شورای نگهبان رخ دهد.

بکتاش آبتین درگذشت

ناصر زرافشانی وکیل بکتاش آبتین ضمن تایید خبر درگذشت این نویسنده و فیلمساز از انجام تشریفات اداری برای صدور گواهی فوت خبر داد. آبتین از پنجم مهر ۱۳۹۹ در زندان اوین در حال گذراندن محکومیت ۶ ساله خود بود و در زندان ۲ بار مبتلا به کرونا شد. او روز ۲۲ آذر امسال با دریافت مرخصی از زندان به بیمارستان منتقل و با وخامت حالش در ۱۱ دی به کمای مصنوعی رفت.

نباید دورکاری‌ها به طور کامل کنار گذاشته شود

«محسنی‌بندپی» عضو کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به اینکه «به حد مطلوبی از واکسیناسیون رسیده‌ایم، اما نباید دورکاری‌ها و آموزش‌های مجازی را به صورت صد‌ درصد کنار بگذاریم» گفته : در بسیاری از کشورها در بحث دورکاری‌ها و آموزش‌ها مجازی به دلیل هزینه‌های زیادی که انجام داده‌اند، بعد از کرونا هم این بستر را حفظ کرده‌اند، ما هم نباید این بستری که فراهم شده را به طور کل کنار بگذاریم.

نفت را خوب می‌فروشیم، پولش را هم می‌گیریم

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفته: در دولت سیزدهم هم صادرات نفت خام و هم صادرات میعانات گازی افزایش خوبی پیدا کرده است. از گفتن اعداد و ارقام صادرات معذورم. درآمدهای حاصل از صادرات نفت هم به ایران برمی‌گردد و وصول مطالبات انجام می‌شود.

سفر مقام ارشد طالبان به ایران

سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرد که مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، در رأس یک هیات بلندپایه برای دیدار با مقامات ایران عازم تهران شد. هیات طالبان در این سفر درباره مسائل سیاسی، اقتصادی، ترانزیتی و مهاجرین افغان رایزنی خواهد کرد.

مخالفت نیکی هیلی با مذاکرات رفع تحریم‌های ایران

«نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل از تداوم مذاکرات وین و رویکرد دولت بایدن در قبال آن انتقاد و واشنگتن را متهم کرد که در حال پنهان‌کاری در زمینه لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران است. او در اظهاراتی خصمانه علیه ایران گفت: این غیرمسئولانه و کاملاً خطرناک است که بایدن برای بازگشت به توافق با ایران با کنگره مخالفت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید