در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 15 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 15 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 530619
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۵ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 15 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.


مردانی: خطر «فلورونا» جدی نیست

مردانی،‌ عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، گفت: با اینکه کرونا فروکش کرده اما موارد متعددی از ویروس آنفلوآنزا به ویژه آنفلوآنزای نوع A به صورت پراکنده دیده می‌شود. نام موردی که ترکیبی از آنفلوآنزا و کرونا بوده را فلورونا گذاشته‌اند. درباره ابتلا به این ترکیب تاکنون گزارشی نداشتیم و چیز قابل توجه و نگران‌کننده‌ای درباره آن گزارش نشده است.

رئیسی سیاست‌های خاص خود و مخاطبان خاص خود را دارد

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به سخنان رئیسی درباره سردار سلیمانی و محاکمه ترامپ گفت: هیچ نظر مستقیمی در مورد نظرات او ندارم. باید توجه داشته باشیم که رئیسی سیاست‌های خاص خود و مخاطبان خاص خود را دارد و مانند بسیاری از سران در سایر کشورها با مخاطبان خود صحبت می‌کند.

مادر بابک خرمدین: با شوهرم همکاری نمی‌کردم مرا می‌کشت

همسر اکبر خرمدین که به اتهام معاونت در قتل پسر، دختر و دامادش در زندان است صبح روز سه‌شنبه با انتقال به دادسرای جنایی تهران آخرین دفاعیات خود را ارائه داد. او گفت: از زندان خسته شده‌ام. معاونت در قتل‌ها را قبول دارم. من به دستور شوهرم داخل غذاها قرص می‌ریختم و شوهرم آنها را می‌کشت و اجساد را مُثله می‌کرد و داخل سطل زباله می‌انداخت. از ترس شوهرم این کار را انجام می‌دادم تا مبادا سرنوشتی مشابه آنها برای من رقم بخورد.

انگلیس خواهان احیای کامل برجام است

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: زمان بازگشت ایران به پایبندی به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ رو به پایان است. جانسون ادعا کرده انگلیس خواهان آن است که مذاکرات در وین به احیای کامل برجام منجر شود. جانسون گفته درهای دیپلماتیک باز است، اما زمان برای دستیابی به توافق در حال پایان است.

چه کسانی می‌توانند از بورس، خودرو خارجی بخرند؟

معاون عملیات و نظارت بر بازار بورس از عرضه خودروهای خارجی در بورس کالا تا پایان سال خبر داد و گفت: منظور از خودروهای خارجی همان خودروهای در اختیار سازمان اموال تملیکی است. شرایط خریداران متعاقبا اعلام می‌شود اما همه اشخاص حقیقی و حقوقی، حتی افرادی که صاحب خودرو هستند می‌توانند از این طریق خودرو خریداری کنند.

احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها و شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری جزییات اجرای مالیات بر ارزش افزوده در قیمت بلیت هواپیما را اعلام کرد و گفت: به دلیل وجود برخی ابهامات در این زمینه، احتمال حذف مالیات بر ارزش افزوده از پروازهای خارجی وجود دارد.

دیدگاه تان را بنویسید