در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 14 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 14 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 530521
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۴ ۱۹:۴۵:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 14 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

جمع‌آوری اتوبوس‌های «کارتن‌خواب‌ها» از سطح شهر

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در واکنش به اتوبوس‌خوابی گفت: با زاکانی صبحت کردم و قرار شد شنبه یا یکشنبه بساط اتوبوس‌هایی که در شب محل خواب افراد است جمع کنند، چون اتوبوس بهداشتی نیست. مشکلاتی هم در این زمینه وجود دارد اما دقت کنید هر کاری کنیم از کار ما برداشت دیگری می‌شود و تبلیغات جهانی علیه ماست و زیر ذره‌بین رسانه‌های داخلی و خارجی هستیم. او گفته: قرار است این اتوبوس‌ها را جمع کنند و این افراد را در مکانی دیگر سامان دهند.

پمپئو: از من و ترامپ حفاظت کنید

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا، در واکنش به سخنرانی سیدابراهیم رئیسی خواستار حفاظت خودش و دونالد ترامپ در برابر «تهدیدات ایران» شد. او به فاکس نیوز گفت: آنها می‌گویند که می‌خواهند تک‌تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است». او تاکید کرده تیم جو بایدن برای حفاظت از ترامپ و من مسئولیت دارد.

منبع ایرانی در وین: ضرب‌الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد

شبکه اسکای نیوز به نقل از یک منبع ایرانی حاضر در مذاکرات وین گزارش داد که هیچ مهلت و ضرب‌الاجلی برای حصول توافق وجود ندارد و آنچه از سوی منابع آمریکایی و اروپایی به بیرون درز کرده نادرست است. پیش از این پایگاه خبری پولِتیکو به نقل از برخی «مقام‌های نزدیک به مذاکرات» مدعی شده بود پنجره مذاکرات تا پایان ماه ژانویه یا اوایل ماه فوریه بسته خواهد شد.

افزایش فوتی‌های حوادث جوی به ۱۰ نفر

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور، با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق سیل‌زده در استان‌های جنوبی کشور گفت: آمار مصدومان ناشی از حوادث جوی در استان‌های جنوبی کشور به ۲۳ نفر رسیده است. همچنین ۱۰ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. این آمار متعلق به استان‌های فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

کاهش سهمیه ارز مسافرتی تکذیب شد

لواسانی، رئیس کانون صرافان، اعلام کرد: کاهش و تغییر سهمیه ارز مسافرتی مورد تایید ما نیست و روال تخصیص ارز هیچگونه تغییری نداشته است. تنها کشوری که سهمیه ارزی آن کاهش پیدا کرده ترکیه است.

مقام ارشد کره جنوبی برای رایزنی با اعضای برجام راهی وین شد

«چوی جونگ کان» معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی برای حل مساله دارایی‌های مسدود شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، به «وین» پایتخت اتریش سفر کرد. او در این سفر با نمایندگان کشورهای عضو برجام یعنی ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه و همچنین نماینده ایالات متحده دیدار و رایزنی می‌کند.

دیدگاه تان را بنویسید