کد خبر: 528887
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۳۳:۵۳
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 6 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 6 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 7.64M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 528887
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۳۳:۵۳

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، دوشنبه 6 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

به دور هشتم مذاکرات وین خوش آمدید

«به دور هشتم مذاکرات خوش آمدید»؛ این عبارت را «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت و از آغاز دور هشتم مذاکرات وین از ۲۷ دسامبر  یعنی امروز ۶ دی خبر داد.

ادامه کارشکنی آمریکا در مذاکرات برجام

روزنامه ایران وابسته به دولت به نقل از یک رسانه چینی نوشت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته در دیدار با نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل اعلام کرده گفت‌وگوهای احیای توافق هسته‌ای در مرحله‌ای شکننده و حساس قرار گرفته است. «سالیوان» مدعی شده که برای احیای توافق هسته‌ای تنها چند هفته فرصت باقی مانده است. حتی با وجود پیشرفت عملی مذاکرات وین، آمریکا همچنان بر فقدان راه حلی واضح برای بازگشت به توافق هسته‌ای، پافشاری می‌کند.

اعلام فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه جشنواره فجر

اسامی نهایی فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه (سودای سیمرغ) چهلمین جشنواره فیلم فجر اعلام شد. بر اساس اعلام ستاد خبری این جشنواره، ۲۲ فیلم به مرحله مسابقات جشنواره راه پیدا کردند. چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی به دبیری مسعود نقاش‌زاده از 12 تا 22 بهمن 1400 برگزار می‌شود.

سرگردانی خانواده‌ها در مراکز نگهداری افراد بی‌خانمان

سپیده علیزاده، مدیر موسسه کاهش آسیب «نور سپید هدایت»، گفته: هجوم مشکلات اقتصادی سبب شده خانواده‌های زیادی بی‌سرپناه و سرگردان روانه مراکز نگهداری افراد بی‌خانمان در سطح شهر شوند. مشکل اساسی ما این است که هیچ مرکز نگهداری برای خانواده‌ها نداریم، در نتیجه زن و فرزند این خانواده‌های بی‌سرپناه را در مرکز زنان پارک شوش اسکان می‌دهیم، آن هم اگر فرزندشان دختر یا پسر کم سن و سال باشد و مرد خانواده را به مرکز آقایان معرفی می‌کنیم.

انتظار افزایش سرعت انتشار اومیکرون در ایران

مسعود یونسیان، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا، خبر داد: «متاسفانه انتظار داریم سرعت پیشرفت اومیکرون بسیار بالا باشد. قبل از بروز اتفاق باید پیشگیری رخ دهد.» او گفته: «پیشنهاداتی مانند تعویق امتحانات حضوری مدارس و دانشگاه‌ها، تعطیلی ورزشگاه‌ها و مراسم فرهنگی و ادامه دورکاری کارمندان را مطرح می‌کنیم.»

منبع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران: وارد محتوا می‌شویم 

یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایران گفت: با توافق درباره مسائل شکلی مذاکرات در دور پیشین، مذاکره‌کنندگان قرار است در دور آتی درباره محتوا گفت‌وگو کنند. اگر طرف‌های دیگر آماده تمرکز بر گفت‌وگوهای محتوایی باشند، می‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم. تیم ایران با قدرت و آماده به وین می‌رود و تا زمانی که لازم باشد برای ادامه گفت‌وگوها در این شهر خواهد ماند. پیشرفت در دور آتی بستگی به رویکرد طرف مقابل دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها