کد خبر: 528102
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- یکم دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه یکم دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 6.35M | مدت زمان ویدیو: 00:02:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 528102
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۱ ۱۹:۰۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه یکم دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

مذاکرات وین پیش از پایان سال میلادی از سر گرفته می‌شود

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، با اشاره به اینکه «طرف‌های غربی در حال تحریف واقعیت‌های پیرامون برجام بوده» گفت: دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ در وین پیش از اتمام سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد. ایران معتقد است اگر آمریکا تصمیم داشته باشد به تعهدات خود برگردد و دست از تهدیدات تحریمی بردارد، [برای حصول توافق] فرصت خوبی وجود خواهد داشت.

«قهرمان» به فهرست ۱۵ نامزد اولیه اسکار راه یافت

فهرست نامزدهای اولیه در ۱۰ شاخه از جوایز اسکار ۲۰۲۲ اعلام شد و فیلم «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران در میان ۱۵ نامزد اولیه شاخه بهترین فیلم بین‌المللی قرار گرفت. نامزدهای نهایی اسکار در تمامی شاخه‌ها شامل ۵ فیلم بین‌المللی روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) معرفی و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می‌شود.

سریلانکا جای پول نفت به ایران چای می‌دهد

علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت، گفته: از حدود ۹ سال پیش، حدود ۲۵۰ میلیون دلار پول حاصل از صادرات نفت ایران به سریلانکا در این کشور بلوکه شده و امکان ترخیص آن وجود نداشت. خوشبختانه در مذاکرات اخیر ما به راه‌حلی مکتوب رسیدیم تا این پول و سود آن در سال‌های گذشته در قالب کالاهایی مانند چای به ایران برگردد.

برخورد دو قطار مترو در مسیر تهران-کرج

برخورد دو قطار حوالی ایستگاه چیتگر در مسیر متروی تهران-کرج ۲۰ مصدوم بر جای گذاشت شد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه «این حادثه تاکنون خسارت و هزینه‌ جانی نداشته» گفته: در اولین فرصت گزارش علل این حادثه آماده و اعلام خواهد شد. احمد وحیدی، وزیر کشور، نیز در دستوری به استانداران تهران و البرز خواستار رسیدگی فوری به وضعیت مصدومان برخورد دو قطار شد.

تایید موارد ابتلا به اومیکرون در ۱۰۶ کشور

بر اساس داده‌های سازمان جهانی بهداشت موارد ابتلا به سویه اومیکرون تاکنون در ۱۰۶ کشور تایید شده است. بر اساس جدیدترین گزارش سازمان جهانی بهداشت، سویه دلتا در بین نمونه‌های جهانی، ویروس غالب است اما موارد ابتلا به سویه اومیکرون نیز در حال افزایش و خطرآفرین است.

سفر وزیر خارجه عراق به ایران

فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، در سفری دو روزه به ایران با تعدادی از مقامات عالی رتبه کشورمان از جمله حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود و سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور دیدار و رایزنی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها