در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 4 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 4 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 12.15M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40 دانلود ویدیو
کد خبر: 528466
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۴ ۱۱:۰۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 4 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

افراد زیادی در کشور مشکوک به ابتلا به اومیکرون هستند

ساری، عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با بیان اینکه تعداد خیلی زیادی از افراد در کشور مشکوک به ابتلا به اومیکرون هستند، گفت: تعداد افراد شناسایی شده مبتلا به سویه اومیکرون فعلا کمتر از انگشتان دست است. کیت‌های تشخیص اومیکرون در کشور توزیع شده است.

حذف سرخابی‌ها از لیگ قهرمانان آسیا قطعی شد؟

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال، تلویحا حذف احتمالی استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا را تأیید کرد و گفت کوتاهی از طرف باشگا‌ه‌ها بود.

فعالیت‌ هسته‌ای ایران بر اساس توافقات آژانس است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی، گفت: ایران قصد ندارد غنی‌سازی بالاتر از ۶۰ درصد خلوص انجام دهد. برنامه هسته‌ای تهران برای حمایت از نیازهای تولید صنعتی کشور و همچنین تامین نیاز مصرف‌کنندگان ایرانی به کالاهای خاص است. تمام فعالیت‌های هسته‌ای ایران بر اساس توافقات، اساسنامه و مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

حذف 700 پرواز آمریکا در ایام کریسمس

نیویورک تایمز گزارش داد که شیوع سویه اومیکرون ویروس کرونا در آمریکا و کمبود شدید خدمه هواپیما موجب شده شرکت‌های هواپیمایی در این کشور، بیش از ۷۰۰ پرواز خود را در ایام کریسمس لغو کنند.

آمریکا سیاست فشار حداکثری علیه ایران را اصلاح کند

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین، گفت: «چین از هشتمین دور مذاکرات وین برای احیای برجام استقبال می‌کند. ما امیدواریم که طرف‌های مذاکره‌کننده نگرشی جدی اتخاذ کرده و بر حل اختلافات باقی‌مانده تمرکز کنند و مذاکرات را تا دستیابی به توافق ادامه دهند.» او تاکید کرده: «آمریکا باید سیاست اشتباه فشار حداکثری علیه ایران را اصلاح کند و تمام تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و اشخاص ثالث را لغو کند و بر اساس این، ایران به پایبندی خود به توافق برجام بازگردد.»

تصادف زنجیره‌ای در محور اهواز-خرمشهر

ساعت ٧:١٠ روز شنبه در محور خرمشهر-اهواز یک تصادف زنجیره‌ای رخ داده که در آن ۶ دستگاه خودرو با یکدیگر برخورد کردند. بر اثر این حادثه تاکنون 10تن جان باخته و 14 نفر مصدوم شدند.

محدودیت‌های ایران در صورت شکست مذاکرات شدت گیرد

یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد چنانچه این دور از مذاکرات با ایران در وین به نتیجه نرسد، باید «تحریم‌های اقتصادی شدیدتر و محدودیت‌های دیپلماتیک بیشتری علیه ایران اعمال شود». او گفته: «طرح جایگزین پیشنهادی، باید ترکیبی از چهار ابزار فشار نظامی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک باشد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها