کد خبر: 527660
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 28 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز، یکشنبه 28 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 4.76M | مدت زمان ویدیو: 00:02:32 دانلود ویدیو
کد خبر: 527660
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۹:۲۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز ، یکشنبه 28 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

صف مسافرت به شمال نشانه سطح رفاه مردم است

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، با تاکید بر اینکه نابسامانی‌های کنونی کشور ناشی از افزایش قیمت دلار و کاهش ارزش پول ملی است گفت: این مسائل دردهای ما هستند که موجب ایجاد فشار بر قشر ضعیف جامعه شده، اما باز هم وضعیت مردم در مقایسه با ابتدای انقلاب بهتر و سطح رفاه مردم بالاتر از آن دوران است. اکنون می‌بینیم با پیش آمدن هر تعطیلی، مردم برای عزیمت به گردشگاه‌ها در شمال کشور صف می‌کشند که اینها نشان از سطح رفاه در کشور است.

اومیکرون در ایران مشاهده شد

محمد هاشمی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، گفت: در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت که روز یکشنبه با حضور عین‌اللهی وزیر بهداشت برگزار شد، مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران تایید شد. حمیدرضا جماعتی، دبیر کمیته علمی کشوری کرونا هم با هشدار نسبت به شیوع تند اومیکرون، خواستار بازگشت محدودیت‌های کرونایی شد و گفته: بحث جدی است و اگر این اقدامات را انجام ندهیم، احتمالا طی سه تا چهار هفته آینده شاهد پیک اومیکرون در کشورمان خواهیم بود.

دیدار سرپرست دستگاه دیپلماسی طالبان با امیرعبداللهیان

«امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان که برای شرکت در هفدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی درباره افغانستان به اسلام‌آباد رفته، در حاشیه این نشست با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر خارجه ایران دیدار کرد. او با اشاره به این دیدار گفته دو طرف ضمن گفت‌وگو درباره اوضاع کنونی امنیتی و انسانی افغانستان، در مورد روابط سیاسی، بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور تبادل نظر کردند.

انقلاب کردیم که اسامی پادشاهان ظالم روی خیابان‌ها نباشد

در جلسه نامگذاری برخی خیابان‌ها در شورای شهر تهران، بحث‌هایی بین اعضای شورا درباره این نامگذاری‌ها صورت گرفت. در این میان، علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای تغییر نام خیابان انوشیروان گفت: انوشیروان یک پادشاه ظالم بوده است و «ما انقلاب کرده‌ایم که اسامی پادشاهان ظالم روی خیابان‌هایمان نباشد.»

فرانسه نمی‌خواهد به جنگ سرد با روسیه بازگردد

وزیر دفاع فرانسه گفت با اشاره به اینکه «پاریس و مسکو گفت‌وگوهای باز و صمیمانه‌ای دارند» مدعی شد، در صورتی که تنش‌ها پیرامون بحران اوکراین افزایش یابد، کشورهای غربی آماده تلاش برای انزوای روسیه هستند اما پاریس خواستار جنگ سردی دیگر نخواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها