کد خبر: 527441
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 27 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز صبح، شنبه 27 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 16.02M | مدت زمان ویدیو: 00:01:41 دانلود ویدیو
کد خبر: 527441
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۱:۳۰:۰۰

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز صبح، شنبه 27 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

تعداد شهرستان‌های قرمز و نارنجی کرونا صفر شد

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی کشور، هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی نیست. ۵۳ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۹۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. با این وجود، به دلیل گسترش سویه اومیکرون در بیش از ۸۰ کشور جهان، رعایت مراقبت‌های بهداشتی کماکان ضروری است.

سرعت دستیابی به توافق به طرف مقابل بستگی دارد

علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در پایان دور جدید مذاکرات اعلام کرد: اگر طرف مقابل دیدگاه‌ها و مواضع منطقی ایران را بپذیرد، گفت‌وگوهای دور جدید می‌تواند آخرین دور مذاکرات باشد و در کوتاه‌ترین زمان به توافق برسیم. سرعت دستیابی به توافق بستگی به طرف مقابل دارد.

کرونا در ۲۰۲۴ بومی می‌شود

یکی از مدیران ارشد شرکت داروسازی فایزر جمعه شب اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کرونا ممکن است تا سال ۲۰۲۳ ادامه داشته باشد، ولی در سال ۲۰۲۴ بومی می‌شود.

سالیوان: در حال پرداخت بهای خروج از توافق هسته‌ای هستیم

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، همزمان با پایان دور هفتم مذاکرات برجامی در وین، گفت که در حال پرداخت بهای تصمیم فاجعه‌بار خروج از توافق هسته‌ای هستیم. او گفته: مذاکرات در وین به خوبی پیش نمی‌رود و این به معنای آن است که هنوز راهی برای بازگشت به برجام نداریم.

اولویت آمریکا همچنان بازگشت به توافق هسته‌ای است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، گفت که همچنان اولویت این کشور از سرگیری مذاکرات سازنده برای بازگشت به توافق هسته‌ای است. او گفته هنوز زود است که بدانیم آیا ایران با رویکردی سازنده به مذاکرات بازگشته است یا نه. در همین حال، یکی از مقام‌های ارشد وزارت خارجه آمریکا هم با اعلام این که احتمالا دور هشتم مذاکرات «وین» تا پایان سال جاری میلادی برگزار می‌شود، گفت که دیپلماسی در قبال ایران همچنان اولویت آمریکاست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها