جوان متهم به سرقت در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» عنوان کرد:

گوشی ندزدیدم فقط زیادی مواد کشیدم

پسر جوان از ۱۳سالگی به دام اعتیاد افتاد و خانواده‌اش او را طرد کردند. او حالا به سرقت گوشی موبایل متهم شده است.

گوشی ندزدیدم فقط زیادی مواد کشیدم
کد خبر: 580744
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۰۸:۳۰:۰۰

۱۳ سال از روزی که رامین برای اولین بار مواد کشید و بعد هم مجبور شد خانه را ترک کند گذشته است. او در این ۱۳ سال انواع آسیب اجتماعی را تجربه کرده و حالا رودرروی قاضی نشسته تا به اتهام سرقت گوشی موبایل محاکمه شود. اتهامی‌ که رامین می‌گوید به خاطر دزدی مواد بوده است نه گوشی تلفن! او برای اعتمادآنلاین از زندگی‌اش می‌گوید.

*متهم به سرقت گوشی شده‌ای اما قبول نداری و مدعی شده‌ای شاکی به دروغ چنین چیزی گفته. چرا؟

بله دروغ گفته چون ما هم‌پیاله بودیم. سیاوش از من شکایت کرده چون من بیشتر از او مواد کشیدم، فکر می‌کند مواد سهم او بوده به همین خاطر شکایت کرده تا بتواند از من پول بگیرد و مواد بکشد.

*یعنی چون تو بیشتر مواد کشیدی متهم به دزدی شدی؟

بله. من و سیاوش شریکی مواد می‌خریدیم و می‌کشیدیم، آن روز سیاوش به من گفت مواد بیشتری کشیده‌ام و از من خواست دنگم را بدهم اما قبول نکردم. زیر بار نرفتم، این‌طوری بود که شکایت کرد که من گوشی او را فروخته‌ام.

*حالا واقعاً این کار را کردی؟

دروغ می‌گوید. من کجا گوشی او را فروختم؟ اینها سیاه‌بازی است، می‌خواهد از من پول بگیرد.

*اما گوشی میان وسایل تو پیدا شده است.

کار سیاوش است. او خودش بدون اینکه من متوجه شوم گوشی را میان وسایل من جاساز کرد و بعد هم پلیس را خبر کرد.

*چرا سیاوش باید چنین کاری بکند؟

چون از دست من عصبانی بود و تهدیدم کرد و گفت اگر به حرفش گوش نکنم و پول مواد اضافی‌ای که کشیدم را ندهم کاری می‌کند در زندان آب خنک بخورم. من حرفش را باور نکردم اما مثل اینکه درست گفته بود، برای من نقشه‌ای دارد.

*از کی مواد می‌کشی؟

۱۲ساله بودم که مواد کشیدم. وقتی رفتم خانه حالم بد شد، پدرم من را پیش دکتر برد و دکتر گفت پسرتان مواد کشیده است. پدرم آن‌قدر عصبانی شد که تا دم در خانه من را کتک زد و بعد هم از خانه بیرون کرد. این‌طوری بود که بیشتر به سمت مواد رفتم.

*در این سال‌ها هیچ وقت نخواستی ترک کنی؟

می‌خواستم ولی نشد، انگیزه‌ای برای ترک نداشتم. نه خانواده درستی دارم نه انگیزه‌ای برای ترک. یک جمله به شما بگویم و تمام! وقتی کسی معتاد می‌شود دیگر برای مواد کشیدن دلیل لازم ندارد. مواد نکشیدن دلیل می‌خواهد و من هیچ وقت دلیلی برای نکشیدن مواد نداشتم.

*چه انگیزه‌ای برای نکشیدن مواد می‌توانست تو را ترغیب کند؟

چیزهای حتی معمولی، مثلاً داشتن خانواده، زن و زندگی، کار و.... من سال‌هاست پدر و مادرم را ندیده‌ام. دو سال قبل شنیدم مادرم فوت کرده و پدرم را هم هیچ وقت بعد از ۱۲سالگی‌ام ندیدم. کسی را هم در زندگی دوست ندارم! پس چرا باید ترک کنم؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها