کد خبر: 580652
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۷:۴۵:۲۷
| |

اعتراف سارق خشن به مجروح ‌کردن ۱۰ نوجوان برای سرقت گوشی

سارق خشن در بازجویی‌های پلیسی به 80 فقره سرقت گوشی موبایل اعتراف کرده است.

اعتراف سارق خشن به مجروح ‌کردن ۱۰ نوجوان برای سرقت گوشی
کد خبر: 580652
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۷:۴۵:۲۷

سارق خشن که متهم است با همدستی یکی از دوستانش با کمین شبانه در پارک‌های کیانشهر و دولت‌آباد، گوشی تلفن همراه نوجوانان را با تهدید چاقو سرقت می‌کرد، در اولین بازجویی به ۸۰ فقره سرقت اعتراف کرد. ۱۰ نفر از قربانیان پرونده در جریان حمله سارقان مصدوم شده‌اند.

به گزارش جوان، سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: چندی قبل شکایت‌های مشابهی درباره سرقت گوشی تلفن همراه پسران نوجوان به مأموران پلیس آگاهی شهرری گزارش شد. بررسی‌های پلیس در این باره نشان داد پسران نوجوان در پارک‌های کیانشهر یا دولت‌آباد هدف سرقت قرار گرفته‌اند. تحقیقات همچنین نشان داد چند نفر از شاکیان با چاقوی سارقان زخمی شده بودند. یکی از شاکیان توضیح داد: شب‌هنگام با دوستم در یکی از پارک‌های کیانشهر نشسته بودیم و حرف می‌زدیم یا با گوشی تلفن همراهمان مشغول بودیم تا اینکه برای دوستم کاری پیش آمد و خداحافظی کرد و رفت. هنوز زمان زیادی از رفتن دوستم نگذشته بود که پسری جوان به من نزدیک شد. فکر کردم می‌خواهد آدرس یا نشانی بپرسد، اما دست انداخت تا گوشی تلفن همراهم را سرقت کند که مقاومت کردم و گوشی را از دستش درآوردم. همان لحظه مردی قوی‌هیکل که چاقو به دست داشت از راه رسید. او مرا تهدید کرد که گوشی‌ام را بدهم، اما سعی کردم مقاومت کنم که ناگهان با چاقو ضربه‌ای به پشتم زد. گوشی‌ام را دادم و آن‌ها سوار یک موتور شدند و فرار کردند.

مأموران پلیس آگاهی شهرری با اطلاعاتی که شاکیان در اختیارشان گذاشتند، راهی محل‌های سرقت شدند و با بررسی دوربین‌های مداربسته توانستند تصاویر دو متهم را به دست آورند. تحقیقات پلیس نشان داد همه سرقت‌ها از سوی همان دو متهم در حال رقم خوردن است. در بررسی شماره پلاک موتور متهمان هم مشخص شد که آن‌ها هنگام سرقت‌ها پلاک موتورشان را مخدوش کرده‌اند.

در شاخه دیگری از بررسی‌ها، تصاویر دو متهم در اختیار گشت‌های پلیس قرار گرفت. در حالی که بررسی‌ها جریان داشت و شمار مجروحان حادثه به ۱۰ نفر رسیده بود، مأموران کلانتری دولت‌آباد روز گذشته هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌ها متوجه پسری موتورسوار شدند که شباهت زیادی به یکی از دو متهم داشت که او را بازداشت و در بازرسی از وی یک قبضه سلاح سرد کشف کردند. متهم در اولین بازجویی به چند فقره سرقت اعتراف کرد و ۱۰ نفر از شاکیانی هم که در جریان حادثه زورگیری مصدوم شده بودند با حضور در کلانتری متهم را شناسایی کردند. متهم وقتی مقابل کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت، مشخص شد او یکی از متهمان تحت تعقیب است که به ۸۰ فقره سرقت با همدستی دوستش اعتراف کرد.

اصغر، متهم بازداشت شده گفت: من تراشکار بودم، اما درآمد زیادی نداشتم و دوست داشتم پول زیادی داشته باشم و یک‌شبه پولدار شوم. در این باره با دوستم مراد که بیکار بود، حرف می‌زدم که تصمیم گرفتیم با هم به سرقت برویم. به خاطر اینکه تجربه سرقت نداشتیم، تصمیم گرفتیم شب‌ها به سرقت برویم و فقط هم از نوجوانان سرقت کنیم. مطابق نقشه با موتور من که پلاکش را مخدوش کرده بودیم، راهی سرقت شدیم. محل‌های سرقت را هم پارک‌ها و نقاط خلوت انتخاب می‌کردیم تا فرصت فرار داشته باشیم و گرفتار شاکیان یا پلیس نشویم. من راکب موتورسیکلت بودم و بعد از انتخاب سوژه مورد نظر، مراد به سراغش می‌رفت و از او می‌خواست گوشی را بدهد. اگر مقاومت می‌کرد من با چاقو به سراغش می‌رفتم و به خاطر اینکه هیکل بزرگی داشتم و روی بدنم خالکوبی بود، می‌ترسیدند. اگر مقاومت می‌کردند، آن‌ها را با چاقو می‌زدیم و گوشی شان را سرقت می‌کردیم.

متهم در ادامه افزود: گوشی‌های تلفن همراه را به مولوی می‌بردیم و به مالخران می‌فروختیم. هر گوشی را بین یک تا ۵ میلیون تومان می‌فروختیم و با پولش خوشگذرانی می‌کردیم. در حالی که فکرش را هم نمی‌کردم گرفتار پلیس شوم، بازداشت شدم. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری گفت: تحقیقات برای کشف جرائم بیشتر متهم و بازداشت همدست او در پلیس آگاهی شهرری جریان دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها