کد خبر: 573919
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۲:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

پرداخت دیه به خاطر قتل هنگام دفاع از خود

متهم در پی یک درگیری هدف ضربه چاقو قرار گرفته و خودش نیز با سلاح سرد مرتکب قتل شده بود.

پرداخت دیه به خاطر قتل هنگام دفاع از خود
کد خبر: 573919
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۲ ۲۲:۳۰:۰۰

پسر جوانی که در یک درگیری مرتکب قتل شده است با رأی دادگاه کیفری استان تهران به دیه محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این مرد جوان در درگیری با فردی با وارد کردن ضرباتی او را به قتل رسانده بود. هرچند متهم بعد از قتل متواری شده بود اما در نهایت خود را به پلیس تصمیم کرد و پای میز محاکمه رفت. در تحقیقات مشخص شد فردی که به قتل رسیده نیز ضرباتی به مقتول زده است.

بیشتر بخوانید:

این قتل را برادر مقتول به پلیس گزارش داد. او گفت: من به دوستم بدهکار بودم و او دنبال دریافت بدهی‌اش بود. روز حادثه آمد مقابل خانه‌ ما، برادرم گفت خودش بیرون می‌رود و با او صحبت می‌کند. دقایقی بعد صدا شنیدم، وقتی بیرون رفتم جسم نیمه‌جان برادرم را دیدم.

به دنبال اظهارات پسر جوان، ماموران به محل درگیری رفتند و شروع به پرس‌و‌جو کردند. شاهدان گفتند یاور در درگیری با پسری جوان چاقو خورد و متهم هم که در آن درگیری زخمی‌شده بود بلافاصله با موتور گریخت. ماموران به ردیابی متهم به نام شهرام پرداختند اما او به مکان نامعلومی‌گریخته بود.

شواهد نشان می‌داد او پس از جنایت، مخفیانه به کشور ترکیه رفته است. یک ماه از این ماجرا گذشته بود که به ایران بازگشت و خودش را معرفی کرد.

شهرام به قتل اعتراف کرد و در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای جلسه اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کردند. سپس شهرام ۳۵ساله به دفاع پرداخت و گفت: مدتی بود با دوستم پیام اختلاف حساب مالی پیدا کرده بودم. چند بار از او خواستم پولم را پس دهد. اما هر بار بهانه می‌آورد و امروز و فردا می‌کرد. آخرین بار با او تماس گرفتم و گفتم برای حل اختلاف حساب مقابل خانه‌شان می‌روم. من به آنجا رفته بودم تا با او صحبت کنم. اما پیام مقابل در نیامد. چند دقیقه منتظر شدم تا اینکه برادرش یاور در حالی که چاقوی سلاخی در دست داشت مقابل در آمد. چون پدر آنها قصاب است او با چاقوی قصابی به من حمله کرد و چند ضربه به من زد.

او ادامه داد: من که ترسیده بودم برای دفاع از خودم با چاقویی که همراه داشتم یک ضربه به سینه یاور زدم و گریختم. من به بیمارستان رفتم و تحت درمان قرار گرفتنم و زنده ماندم و همان شب مخفیانه از ایران خارج شدم. تا اینکه خانواده‌ام با من تماس گرفتند و گفتند یاور کشته شده است و به خاطر خانواده‌ام به کشور بازگشتم و خودم را معرفی کردم. باور کنید اگر در آن درگیری، او را با چاقو نزده بودم امکان داشت حالا من کشته شده باشم و یاور در جایگاه من ایستاده باشد. من قصد کشتن او را نداشتم و برای دفاع از خودم چاقو کشیدم.

سپس وکیل متهم به دفاع پرداخت. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، ادعای متهم مبنی بر قتل در دفاع مشروع را پذیرفتند و او را به پرداخت دیه و ۱۰ سال زندان محکوم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها