جیب‌بری، شغل خانوادگی اعضای باند حرفه‌ای سرقت

یکی از زنان عضو این باند دارای 15 فقره سابقه کیفری در زمینه‌های جیب‌بری، گوشی‌قاپی و... در شهرهای مختلف از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد است.

جیب‌بری، شغل خانوادگی اعضای باند حرفه‌ای سرقت
کد خبر: 557462
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۳ ۱۲:۰۱:۵۸

اعضای یک باند خانوادگی که با همکاری یکدیگر در تهران و سایر استان‌ها جیب‌بری می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین، بیست و چهارم بهمن سال گذشته پرونده‌ای با موضوع دستگیری سارق جیب‌بر به نام مرضیه 29 ساله در کلانتری 169 مشیریه تشکیل شد و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه ششم پلیس آگاهی مامور رسیدگی به آن شدند.

محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی 23 بهمن ماه در بازار روز مشیریه مشغول خرید بود که متوجه شد سارق جیب‌بر  قصد سرقت گوشی تلفن همراه وی را دارد. این فرد با کمک افراد دیگر مظنون را دستگیر کرد. متهم ابتدا علت حضورش را در بازار روز، فالگیری عنوان و اظهار کرد کسی  همراه وی نبود.

ماموران برای انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع حادثه رفتند و با بررسی دوربین‌های مداربسته مشاهده کردند سارقان سه زن و یک مرد بودند که نقشه سرقت به شیوه جیب‌بری را کشیده بودند.

بررسی سوابق مرضیه حاکی از آن بود وی دارای 15 فقره سابقه کیفری در زمینه‌های جیب‌بری، گوشی‌قاپی و... در شهرهای مختلف از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد است.

کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق شدند سرنخ‌های متعدد دیگری را نیز بدست آورند و در این مرحله متهم  که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به سرقت‌های متعدد از شهروندان اعتراف و  اظهار کرد سرقت‌ها را به همراه همسرش و خواهر و همسر خواهرش مرتکب شده است. با شناسایی سایر اعضای این باند کارآگاهان متوجه شدند2 نفر از آنها در زندان کرمان در حال تحمل کیفر هستند که با دستور قضائی متهمان برای تکمیل تحقیقات قضائی به تهران انتقال یافت.

در ادامه 11 نفر از مالباختگان این متهمان را به‌عنوان سارق گوشی تلفن همراه خود شناسایی کردند. سپس متهمان به دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 34 تهران برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها