کد خبر: 555065
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۲۳:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قتل مرموز پدر و دختر؛ جنایت خانوادگی یا دسیسه مردان غریبه

۹ سال از ماجرای قتل مرد میانسال و دختر خردسالش می‌گذرد و قضات اکنون باید با محاکمه متهمان گره این جنایت را باز کنند.

قتل مرموز پدر و دختر؛ جنایت خانوادگی یا دسیسه مردان غریبه
کد خبر: 555065
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۰ ۲۳:۲۰:۰۰

قضات دادگاه کیفری استان تهران به پرونده قتل پدر و دختری رسیدگی می‌کنند که ابهامات زیادی دارد. در این پرونده یکی از دختران مقتول متهم شده که به همراه نامزدش دست به جنایت زده است. این در حالی است که متهمان اصرار دارند بی‌گناه هستند و دو غریبه این جنایت را مرتکب شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، جسد دو قربانی این پرونده ۹ سال قبل در خانه بهاره دختر دیگر خانواده پیدا شد. جزئیات این قتل در پی تماس تلفنی اهالی خانه با پلیس فاش شد. آنها در تماسی به ماموران اعلام کردند جسد غرق در خون مهناز و پدرش سیروس در خانه بهاره پیدا شده است.

با حضور ماموران و انجام اقدامات اولیه اجساد به پزشکی قانونی انتقال یافت و تحقیقات ماموران آغاز شد. بهاره که اجساد در خانه او پیدا شده بود مدعی شد از آنچه اتفاق افتاده است خبر ندارد و پدرش قرار بوده با دوستانش به خانه او برود.

تحقیقات نشان داد سیروس از همسر اولش دو دختر و یک پسر دارد و بعد از فوت همسرش با زنی دیگر ازدواج کرده و از او هم صاحب دختر خردسالی است. سیروس خانه‌ای چندطبقه داشت و در هر واحد یکی از فرزندانش زندگی می‌کردند. همچنین مشخص شد بهاره و نامزدش شهرام با سیروس اختلافاتی داشته‌اند بنابراین انگشت اتهام به سوی آنها گرفته شد.

اولین گفته‌های متهمان

بهاره در بازجویی‌ها گفت: آن روز نامزدم شهرام به خانه من آمده بود. هنگام رفتن به من گفت می‌خواهد پدرم را ببیند، وقتی من مقابل خانه پدرم رفتم نامادری‌ام گفت خانه به‌هم‌ریخته است و نمی‌شود شهرام داخل برود. بعد هم شهرام پشیمان شد. وقتی داشت از در خانه بیرون می‌رفت زنگ در خانه را زدند. دو مرد با پدرم کار داشتند. وقتی پدرم داشت با مهناز بیرون می‌رفت به من گفت در واحد خودم را باز بگذارم چون ممکن است با دوستانش به خانه من بیایند. او گفت خانه خودش نامرتب است. من هم در واحد را باز گذاشتم و رفتم. بعد که برگشتم با جسد پدرم و مهناز روبه‌رو شدم.

شهرام نیز در بازجویی‌ها گفت: وقتی خانه نامزدم را ترک می‌کردم دو مرد را مقابل در دیدم اما به آنها توجهی نکردم و تصویری از آنها در ذهن ندارم.

در حالی که شهرام اصرار داشت به ماموران بگوید قبل از قتل به تنهایی خانه نامزدش را ترک کرده، در بررسی‌ها روشن شد او احتمالاً به جای ترک ساختمان، مخفیانه به خانه نامزدش رفته بوده است.

در این میان تحقیقات محلی زوایای پنهانی از پرونده را افشا کرد. شاگرد نانوایی سر خیابان محل حادثه به ماموران گفت آن روز بهاره و نامزدش را با هم دیده که از خانه خارج شده‌ و به سمت سر خیابان رفته‌اند.

در بررسی‌های بعدی مشخص شد شهرام که همیشه موبایل همراه داشته آن روز تلفن همراهش را با خود نبرده بوده. کشف آثار خون روی لباس‌های بهاره نیز شک پلیس را دوچندان کرد و به این ترتیب بهاره و نامزدش به اتهام مشارکت در قتل بازداشت شدند؛ اما آنها خود را بی‌گناه خواندند و در حالی‌ که مدرکی علیه آنها به دست نیامده بود با قرار وثیقه آزاد شدند.

یک پرونده دیگر

وقتی ماموران درباره شهرام استعلام گرفتند متوجه شدند او در یک پرونده دیگر هم به قتل متهم است. شهرام سال ۸۴ به اتهام قتل دوستش بازداشت شده و ۲۰ روز در بازداشتگاه به سر برده اما با قرار وثیقه آزاد شده بود و پرونده نیز باز ماند.

با افشای این ماجرا شهرام گفت: من در پرونده کشته شدن دوستم بی‌دلیل بازداشت شدم. من از نحوه قتل پدر و خواهر ناتنی نامزدم هم اطلاعی ندارم و گمان می‌کنم دو مردی که مقابل در بودند دست به جنایت زده‌اند.

متهم درباره نحوه آشنایی‌اش با بهاره نیز گفت: سه سال قبل از کشته شدن پدر بهاره و خواهرش من در نزدیکی امامزاده صالح با بهاره آشنا شدم و فهمیدم او یک بار ازدواج کرده و مطلقه است. به خواستگاری‌اش رفتم و سه سال بود که با هم نامزد بودیم.

گفته‌های گره‌گشای شاگرد نانوا

پلیس در ادامه شاگرد نانوایی را تحت بازجویی قرار داد. او گفت: من روز حادثه دیدم بهاره و نامزدش با ترس و عجله از خانه خارج شدند و رفتند.

این در حالی بود که بهاره به ماموران گفته بود بعد از اینکه نامزدش ساختمان را ترک کرده، دیگر او را ندیده و آنها با هم نبوده‌اند. همچنین این زن مدعی شده بود زمان حادثه به خانه دوستش رفته بوده اما دوستش این ادعا را تایید نکرد.

صدور کیفرخواست برای متهمان

حالا بعد از گذشت ۹ سال از مرگ پدر و دختر با شکایت نامادری بهاره کیفرخواست علیه بهاره و شهرام صادر شده است. در کیفرخواست صادره دلایل اتهامی آنها ذکر شده است. نخست اینکه قتل در واحدی رخ داده که در تصرف بهاره بوده است. کشف خون روی لباس‌های بهاره و تمیز کردن خانه، اظهارات ضدونقیض این زن و نامزدش و اصرار شهرام مبنی بر اینکه قبل از وقوع قتل خانه را ترک کرده است دلایل دیگری بود که بر اساس آن برای بهاره و شهرام کیفرخواست صادر شد. همسر دوم مقتول که تنها ولی دم دختر خردسال است درخواست قصاص را برای آنها مطرح کرده است.

پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده و قرار است بهاره و نامزدش پای میز محاکمه بروند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها