کد خبر: 550876
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۲:۰۱:۲۰
| |

کلاهبرداری چندین میلیون با آگهی فروش دمپایی

متهمان در سایت دیوار خود را فروشنده عمده دمپایی معرفی و از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

کلاهبرداری چندین میلیون با آگهی فروش دمپایی
کد خبر: 550876
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۹ ۱۲:۰۱:۲۰

افرادی که با شگرد فروش دمپایی در دزفول اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، شناسایی و بازداشت شدند.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا، شخصی با مراجعه به پلیس فتا دزفول شکایتی را مطرح کرد و گفت: با فردی که خود را فروشنده عمده دمپایی معرفی می‌کرد، از طریق فضای مجازی و برنامه دیوار آشنا شدم و جهت خرید، مبلغ ۱۳۱ میلیون ریال به حسابم واریز کردم اما او دیگر به من پاسخی نداد.

با بررسی‌های انجام شده از طرف کارشناسان چند متهم شناسایی و با هماهنگی و دریافت دستور مقام قضایی، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند. ‌

متهمان در مواجهه با مستندات و ادله جمع‌آوری شده، به جرم خود اعتراف و در تشریح شگرد ‌مجرمانه‌شان بیان کردند با درج آگهی‌های مختلف و جعلی در سایت دیوار شهروندان را فریب می‌دادند و شماره حساب فروشگاه‌های مختلفی را به قربانیان ارائه  و پس از ارسال مبلغ از سوی قربانیان خودشان کالا را از فروشگاه دریافت می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به برگرداندن مبالغ برداشت شده به حساب شاکی، ادامه داد: با توجه به اقرار صریح متهمان ‌به اتهام وارده، پرونده به دادسرا ارسال و متهمان ضمن قرار مناسب روانه زندان شدند.

سرهنگ حسینی گفت: در خصوص آگهی‌های جعلی با هدف کلاهبرداری در سایت دیوار، طی چندین مرحله از طریق پلیس فتا تعامل‌های لازم با مدیریت این سایت انجام شده، همچنین در همه آگهی‌های مندرج در این سایت هشداری از سوی پلیس فتا مبنی بر اطمینان از انجام معامله و پرداخت وجه ارائه شده است.

وی تاکید کرد: سایت دیوار در پیامی آموزشی اعلام کرده که این سایت، هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله افراد ندارد، بنابراین با وجود این هشدار‌های امنیتی در صورتی که افرادی قربانی کلاهبرداران شوند باید شکایت فرد از طریق سیستم قضایی به پلیس فتا ارجاع داده شود، که در این صورت حتما مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و بزهکاران از رصد و پیگیری پلیس، در امان نخواهند ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها