کد خبر: 549910
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۸:۱۱:۳۱
| |

زن جوان فریب فروشنده قلابی طلا را خورد

مالباخته گفت: با مشاهده تبلیغات فروش طلا در اینستاگرام اقدام به خرید کردم؛ اما پس از واریز وجه به حساب فروشنده، او پاسخگوی تماس‌های من نبود و فهمیدم کلاهبرداری کرده است.

زن جوان فریب فروشنده قلابی طلا را خورد
کد خبر: 549910
|
۱۴۰۱/۰۲/۱۳ ۰۸:۱۱:۳۱

فردی که با آگهی جعلی فروش طلا در فضای مجازی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، به دام افتاد.

به گزارش اعتماد آنلاین به نقل از پلیس فتا، زنی به پلیس فتا استان ایلام مراجعه و از شخصی با آگهی فروش طلا در اینستاگرام از وی کلاهبرداری کرده بود، شکایت کرد.

این زن گفت: با مشاهده تبلیغات فروش طلا در اینستاگرام اقدام به خرید کردم؛ اما پس از واریز وجه به حساب فروشنده، او پاسخگوی تماس‌های من نبود و فهمیدم کلاهبرداری کرده است.

کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن اظهارات این زن با انجام اقدامات پلیس و تخصصی، ضمن شناسایی متهم و مسدودی حساب وی موفق به عودت وجه به حساب مالباخته شدند.

سرهنگ علیرضا یعقوبی، سرپرست پلیس فتا استان ایلام در این رابطه خاطرنشان کرد: با توجه به ارزش بالای طلا و به دلیل خریداران بسیاری که دارد زمینه سو استفاده توسط مجرمین سایبری فراهم است و کلاهبرداران اینترنتی با ترفندهایی چون فروش طلای دست دوم، فروش طلای تقلبی به جای اصلی و یا طلای ارزان قیمت اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

وی توصیه کرد: هنگام خرید اینترنتی، از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید و از پرداخت بیعانه خودداری و حتی المقدور بصورت حضوری وجه کالا را بپردازید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها