کد خبر: 622410
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۹:۲۱:۲۶
| |

واکنش عجیب روزنامه اصولگرا به همراهی روسیه در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه؛ باید روابط با روسیه را گسترش داد!

روزنامه فرهیختگان نوشت: نباید به بهانه بروز چنین اختلافاتی از قطع یا کاهش سطح روابط با کشورهایی مانند روسیه و چین سخن گفت بلکه باید با گسترش سطح روابط و ایجاد وابستگی متقابل بین کشورها از وقوع چنین موضع‌گیری‌هایی جلوگیری کرد.

واکنش عجیب روزنامه اصولگرا به همراهی روسیه در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه؛ باید روابط با روسیه را گسترش داد!
کد خبر: 622410
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۱۹:۲۱:۲۶

روزنامه اصولگرای فرهیختگان با اشاره به زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه از سوی روس‌ها تاکید کرده که نه‌‌تنها نباید روابط با این کشور را کاهش داد بلکه باید به فکر گسترش آن بود!

به گزارش فرهیختگان، نکته قابل‌توجه در برقراری روابط با دو کشور روسیه و چین این است که نه قطع روابط سیاسی، معقول و منطقی به‌ نظر می‌رسد و نه نادیده گرفتن و سکوت نسبت به هرگونه موضع‌گیری علیه ایران توسط این دو کشور در مجامع بین‌المللی، واکنش درستی به شمار می‌رود. 

این روزنامه افزوده است: نکته‌ای که باید مورد توجه تیم دیپلماسی ایران قرار گیرد این است که شرکای سیاسی و اقتصادی خود را نسبت به خطوط قرمز خود توجیه کرده و مانع از آن شود که سران کشورهای مختلف، درنتیجه عدم آگاهی نسبت به حساسیت‌های ایران دچار اشتباهاتی شوند که همکاری‌های دوجانبه را دچار آسیب می‌کند. تکرار اشتباه چین توسط روسیه نشان می‌دهد در دیدارهای دیپلماتیک با مقامات این کشورها حاکمیت تاریخی ایران بر جزایر سه‌گانه تفهیم نشده و طرف مقابل ارزیابی درستی از میزان حساسیت ایران نداشته است. 

نویسنده گزارش فرهیختگان تاکید کرده است: نباید به بهانه بروز چنین اختلافاتی از قطع یا کاهش سطح روابط با کشورهایی مانند روسیه و چین سخن گفت بلکه باید با گسترش سطح روابط و ایجاد وابستگی متقابل بین کشورها از وقوع چنین موضع‌گیری‌هایی جلوگیری کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها