کد خبر: 622222
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۲۲:۴۰:۱۰
| |

جمهوری اسلامی:

کشته شدن ۹هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین برای شرمساری تاریخی پوتین کافی است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اگر هیچ تلفات دیگری در اثر جنگ اوکراین به وجود نیامده بود، همین 9000 جان باخته غیرنظامی برای شرمساری تاریخی آغازکننده این جنگ که ولادیمیر پوتین است کافی بود.

کشته شدن ۹هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین برای شرمساری تاریخی پوتین کافی است
کد خبر: 622222
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۲۲:۴۰:۱۰

روزنامه جمهوری اسلامی بر لزوم متوقف ساختن جنگ اوکراین تاکید کرده و نوشته کشته شدن ۹هزار غیرنظامی در این جنگ برای شرمساری تاریخی پوتین کافی است.

به گزارش جمهوری اسلامی، اگر هیچ تلفات دیگری در اثر جنگ اوکراین به وجود نیامده بود، همین 9000 جان باخته غیرنظامی برای شرمساری تاریخی آغازکننده این جنگ که ولادیمیر پوتین است کافی بود. آواره شدن ده‌ها هزار خانواده، ویران شدن هزاران خانه و کارخانه و پل و بیمارستان و مدرسه و دانشگاه، با خاک یکسان شدن چندین شهر، نابود شدن ده‌ها روستا، تلف شدن هزاران تانک و هواپیما و هلیکوپتر و خودرو و کشته شدن هزاران نظامی از دو کشور روسیه و اوکراین، بخش دیگری از ضایعات جنگ اوکراین است که همگی را باید به عنوان جرائم جنگی در پرونده کسی نوشت که فرمان تجاوز نظامی به اوکراین را صادر کرد.

این روزنامه تاکید کرده است: هنوز سخنی از زمامداران هیچ کشوری برای جلوگیری از این خطر و مانع شدن از این تهدید شنیده نشده است. اینهمه بی‌تفاوتی از ناحیه دولتمردان جهان در برابر چنین تهدید بزرگی بسیار عجیب و حیرت‌آور است. اگر به دولتمردان امیدی نیست، عقلای چهارگوشه جهان در یک حرکت انسان‌دوستانه برای متوقف ساختن جنگ اوکراین اقدام کنند تا مانع خطر بزرگی که در کمین انسان‌ها در منطقه وسیعی از جهان است شوند. جنگ اوکراین به نقطه حساسی رسیده و درست در چنین موقعیتی است که عقلای جهان باید به رسالت خود عمل کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها