کد خبر: 597808
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۴۳:۱۲
| |

تاکید فرانسه و آلمان بر حمایت نظامی همه‌جانبه از اوکراین:

وقت مذاکره با پوتین «الان» نیست

رییس‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان بر حمایت نظامی از اوکراین در مقابل حمله نظامی روسیه تاکید کردند.

وقت مذاکره با پوتین «الان» نیست
کد خبر: 597808
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۹ ۱۱:۴۳:۱۲

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت: متحدان غربی کی‌یف برای درگیری طولانی‌مدت در اوکراین آماده هستند اما الان زمان گفتگو با ولادیمیر پوتین نیست.

به گزارش شفقنا، مکرون در سخنرانی خود در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: ما کاملاً باید حمایت خود را از مردم اوکراین و ارتش آن تشدید کنیم و به آنها کمک کنیم تا یک ضد حمله را آغاز کنند، که به تنهایی می تواند اجازه مذاکرات معتبر را بدهد.

رئیس جمهور فرانسه افزود: متحدان غربی اوکراین آماده یک درگیری طولانی مدت در اوکراین هستند. اکنون زمان گفتگو نیست، زیرا ما روسیه را داریم که جنگ را انتخاب کرده، این جنگ را بیشتر تشدید کرده و تا حد ارتکاب جنایات جنگی و حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی را انتخاب کرده است.

مکرون همچنین از کشورهای اروپایی خواست تا «توانایی‌های تولید نظامی خود را افزایش دهند» و خواستار «برنامه سرمایه‌گذاری دفاعی بلندپروازانه» شد.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان هم در این کنفرانس با حمله به پوتین گفت: حمله روسیه به اوکراین اولین بار در تاریخ است که یک قدرت هسته‌ای یک جنگ تجاوزکارانه امپریالیستی در خاک اروپا به راه می اندازد.

وی در تغییر موضعی آشکار، از متحدان غربی اوکراین خواست تانک‌های خود را به این کشور بفرستند. وی پیش از این در برابر ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین مقاومت می کرد.

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین هم که از طریق ارتباط ویدئویی با کنفرانس مونیخ ارتباط گرفته بود در این اجلاس از متحدانش خواست که در حمایت از کشورش عجله کنند و گفت: هیچ جایگزینی برای پیروزی اوکراین وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها