کد خبر: 619404
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۰:۵۰:۱۷
| |

چرا رئیس گروه واگنر از کودتا در روسیه و فتح مسکو منصرف شد؟

گاردنر می‌گوید به نظر می‌رسد یوگنی پریگوژین انتظار داشت طی ۲۴ ساعت گذشته مردم روسیه و رهبران مخالف کرملین به او بیپوندند اما چنین نشد و این می‌تواند او را ناچار به پذیرفتن پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس کرده باشد.

چرا رئیس گروه واگنر از کودتا در روسیه و فتح مسکو منصرف شد؟
کد خبر: 619404
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۰:۵۰:۱۷

فرانک گاردنر، گزارشگر امنیتی بی‌بی‌سی می‌گوید تصمیم پریگوژین برای متوقف کردن حرکت نیروهایش به سمت مسکو می‌تواند نشان از این داشته باشد که بازی یک بر صفر به نفع پوتین شده است.

به گزارش فرارو، گاردنر می‌گوید به نظر می‌رسد یوگنی پریگوژین انتظار داشت طی ۲۴ ساعت گذشته مردم روسیه و رهبران مخالف کرملین به او بیپوندند اما چنین نشد و این می‌تواند او را ناچار به پذیرفتن پیشنهاد الکساندر لوکاشنکو، رهبر بلاروس کرده باشد.

با این حال برخی ناظران معتقد هستند آنچه روی داده چیزی نیست که «ولادیمیر پوتین از آن بگذرد».

همزمان تحولات ۲۴ ساعت گذشته تاثیر انکارناپذیری روی جنگ اوکراین گذاشته است.

ترک مواضع نیروهای واگنر در اوکراین و احتمال عدم استقرار مجدد آنها در مواضع قبلی می‌تواند برای اوکراین که چند ماهی است به دنبال بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل روسیه است، بسیار خوشایند باشد.

این به ویژه در مناطقی مانند شهر باخموت که پس از نبردی 9 ماهه توسط جنگجویان واگنر تصرف شده بود، می‌تواند نظامیان اوکراین را تشویق به پیش‌روی کند.

در همین ارتباط روز شنبه مقام‌های نظامی اوکراین مدعی شدند که نیروهای این کشور توانسته‌اند حتی کنترل بخشی از مناطقی در منطقه دونتسک که از سال ۲۰۱۴ در تصرف شورشیان مورد حمایت مسکو بود را در دست بگیرند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها