کد خبر: 617565
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۱:۲۰:۰۳
| |

روزنامه جمهوری اسلامی:

توسعه‌طلبی شخص پوتین عامل اصلی جنگ اوکراین است

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تردیدی وجود ندارد که دولت روسیه آغازگر این جنگ بوده و توسعه‌طلبی‌های شخص ولادیمیر پوتین عامل اصلی تجاوز نظامی روسیه به اوکراین شد.

توسعه‌طلبی شخص پوتین عامل اصلی جنگ اوکراین است
کد خبر: 617565
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۴ ۲۱:۲۰:۰۳

روزنامه جمهوری اسلامی دولت روسیه را مقصر اصلی جنگ اوکراین خواند و تاکید کرد که عقلای جهان اعم از شرقی و غربی و مسلمان و مسیحی باید برای پایان دادن به این جنگ دست بکار شوند.

به گزارش جمهوری اسلامی، درست است که جنگ قدرت میان روسیه و کشورهای عضو ناتو با توجه به ریشه‌های سیاسی که دارد موجب به وجود آمدن جنگ اوکراین شده، ولی تردیدی وجود ندارد که دولت روسیه آغازگر این جنگ بوده و توسعه‌ طلبی‌های شخص ولادیمیر پوتین عامل اصلی تجاوز نظامی روسیه به اوکراین شد. اشغال منطقه «کریمه» توسط روسیه در سال‌های گذشته، ادعاهای ارضی متعدد دولتمردان روسی نسبت به بخش‌هائی از اوکراین و تلاش‌های دولت روسیه برای روی کار آوردن رئیس ‌جمهور و دولتمردان دست‌نشانده خود در اوکراین، همگی را باید از عوامل شعله‌ور شدن آتش جنگ اوکراین دانست.

این روزنامه افزود: این جنگ، چه طبق آنچه بعضی از صاحبنظران می‌گویند تا بیش از یک دهه طول بکشد و چه با چکانده شدن ماشه بمب اتمی به ویرانی‌های وسیع‌تر منجر شود، در هر حال یک خُسران بزرگ برای ملت‌ها و یک فاجعه برای جهان به ویژه منطقه پیرامونی اوکراین و روسیه است، واقعه بسیار تلخی که معلوم نیست از جنگ‌های جهانی کمتر باشد.

روزنامه جمهوری اسلامی تاکید کرد: از دولت‌های غربی اعم از آمریکا و اروپا برای فرونشاندن شعله‌های این آتش خانمان‌سوز انتظاری نیست. اینطور هم نیست که تصور شود فقط باید از اروپا و آمریکا انتظار اقدام داشت. برای پایان دادن به جنگ اوکراین باید از اعتبار عقلای جهان، اعم از شرقی و غربی و شامل مسلمان و مسیحی و پیروان سایر ادیان و مکاتب، کمک گرفت. آنها می‌توانند با تشکیل مجموعه‌ای صاحب انگیزه برای برقراری صلح، وارد صحنه شوند و با مذاکرات و پیگیری‌های بشردوستانه خود، مقدمات پایان دادن به جنگ اوکراین را فراهم سازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها