کد خبر: 612818
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۱۰:۵۰:۰۰
| |

قدردانی کاخ‌سفید از مصر و قطر درپی برقراری آتش‌بس در غزه

کاخ‌سفید با انتشار یک بیانیه از توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم اسرائیل استقبال کرد و به تمجید از تلاش‌های دیپلماتیک مصر و قطر پرداخت.

قدردانی کاخ‌سفید از مصر و قطر درپی برقراری آتش‌بس در غزه
کد خبر: 612818
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ۱۰:۵۰:۰۰

دفتر جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به توافق آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد و در این باره بیانیه صادر کرد.

به گزارش فارس، بعد از پنج روز درگیری همه جانبه بین گروه‌های مقاومت در غزه و صهیونیست‌ها، شامگاه شنبه (دیشب) آتش‌بس از ساعت ۲۲ به وقت محلی اجرایی شد. این توافق، شامل آتش‌بس کامل و توقف کشتار غیر نظامیان و انهدام منازل خواهد بود.

«کارین ژان ‌پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید با انتشار یک بیانیه به نمایندگی از جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از توافق آتش بس  استقبال کرد.

بنا بر گزارش‌ها، مصر که در مذاکرات برای آتش‌بس نقش میانجی را ایفا می‌کرد، شامگاه شنبه (دیشب) با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که طرفین فلسطینی و اسرائیلی با آتش‌بس موافقت کردند. قاهره همچنین طرفین را به اجرای توافق تشویق کرد و گفت که از طریق تماس با آنها، روند اجرای توافق را پیگیری خواهد کرد.

سخنگوی کاخ سفید در بیانیه خود که ساعتی بعد از آغاز آتش‌بس صادر شد، ضمن استقبال از این موضوع به قدردانی از تلاش‌های مصر و قطر پرداخت.

در بیانیه کارین ژان ‌پی‌یر آمده است: «ایالات متحده از اعلام امشب آتش بس میان اسرائیل و شبه نظامیان مستقر در غزه با میانجیگری دولت مصر پس از نزدیک به پنج روز درگیری استقبال می‌کند».

به گفته این مقام کاخ سفید، «مقام‌های ایالات متحده از نزدیک با شرکای منطقه‌ای برای دستیابی به نتیجه (این توافق آتش‌بس) در مورد خصومت‌ها جهت جلوگیری از تلفات بیشتر و بازگرداندن آرامش برای اسرائیلی‌ها و فلسطینیان همکاری کردند».

این مقام دفتر جو بایدن افزود: «ما از تلاش های دیپلماتیک حیاتی رئیس‌جمهور عبدالفتاح السیسی و مقامات ارشد مصری و همچنین امیر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی از قطر سپاسگزاریم».

روز گذشته در خبرها آمده بود که پاسخ راکتی و موشکی مقاومت فلسطین به تجاوزات رژیم صهیوینستی علیه نوار غزه، صدای «وندی شرمن» قائم مقام وزارت خارجه آمریکا را درآورده بود.

این مقام ارشد آمریکایی که نفر دوم وزارت خارجه آمریکا است، در رایزنی تلفنی با «ران درمر» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن پاسخ راکتی و موشکی مقاومت فلسطین، خواستار «آتش بس فوری» شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها