کد خبر: 578846
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

اقلیم کردستان همچنان سرگرم قاچاق نفت عراق است؟

یک رسانه عراقی رهبران اقلیم کردستان عراق را متهم کرد برخی از چاه‌های نفتی این منطقه را در کنترل خود گرفته و به استخراج و حتی پالایش غیرقانونی نفت عراق می‌پردازند.

اقلیم کردستان همچنان سرگرم قاچاق نفت عراق است؟
کد خبر: 578846
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۲:۰۰:۰۰

یک رسانه عراقی رهبران اقلیم کردستان عراق را متهم کرد برخی از چاه‌های نفتی این منطقه را در کنترل خود گرفته و به استخراج و حتی پالایش غیرقانونی نفت عراق می‌پردازند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی عراقی المعلومه در گزارشی خانواده حاکم بر اقلیم کردستان عراق را متهم کرد با کنترل چند چاه نفت و پالایش و قاچاق غیرقانونی نفت خام و فراورده‌های نفتی این کشور، منبع درآمدی از منابع ملی عراق برای خود دست‌وپا کرده است.

غالب محمد نماینده سابق مجلس عراق در گفت‌وگویی با این رسانه خانواده بارزانی را متهم کرد که دو میدان نفتی عین زاله و صفیه واقع در نزدیکی موصل را در قبضه خود گرفته و اقدام به استخراج و فروش غیرقانونی نفت از آن می‌کنند.

بر اساس ادعای این نماینده سابق مجلس عراق، میدان نفتی زاله به طور کامل در قبضه مسعود بارزانی بوده و روزانه ۶ هزار بشکه نفت از آن استخراج می‌شود که درآمد آن به طور کامل و اختصاصی در اختیار خانواده بارزانی قرار می‌گیرد.

این نفت از طریق پالایشگاه‌های غیررسمی و غیرقانونی اربیل و موصل وارد بازار می‌شود.

محمد الشبکی دیگر نماینده و عضو سابق کمیته مالی مجلس عراق هم به این رسانه عراقی گفت: چاه‌های نفت در استان نینوی (موصل) بیش از ۴۵۰ هزار بشکه نفت تولید می‌کنند که تحت کنترل اقلیم کردستان است، اقلیم کردستان از چند سال پیش این میادین را در قبضه خود گرفته است، این در حالی است که مناطق مذکور خارج از مرزهای اقلیم واقع‌اند.

این مساله اعتراض برخی از شخصیت‌های منطقه اقلیم را نیز در پی داشته است.

ریبوار محمد امین، عضو حزب عدالت کردستان، در این باره معتقد است: عدم تسلیم درآمدهای نفتی به دولت مرکزی و لجبازی با بغداد می‌تواند عواقب سنگینی برای اربیل به همراه داشته باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها