کد خبر: 564003
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۲:۱۷:۰۴
| |

سرگئی لاوروف، وزیرخارجه روسیه:

آلمان و فرانسه توافق مینسک ۲ را نابود کردند

وزیرخارجه روسیه گفت: نامزد کردن اوکراین و مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا بخشی از یک مانور ژئوسیاسی علیه روسیه است.

حجم ویدیو: 412.45K | مدت زمان ویدیو: 00:00:19 دانلود ویدیو
کد خبر: 564003
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۲:۱۷:۰۴

سرگئی لاوروف اضافه کرد: آلمان و فرانسه توافق مینسک ۲ را نابود کردند و اکنون از روسیه می خواهند که با کی یف مذاکره کند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: درخواست اولاف شولتز صدراعظم آلمان از روسیه برای امضای توافق با کی یف بی معنا است زیرا چنین سندی از قبل موجود است.

لاوروف گفت: برلین و پاریس پس از آنکه در هفت سال گذشته خود را ضامن توافقنامه های مینسک معرفی کردند، هیچ اقدامی برای وادار کردن کی یف برای گفت و گوی مستقیم با نمایندگان جمهوری های لوگانسک و دونتسک به منظور آزادسازی همه بازداشتی های این دو جمهوری، آغاز روابط اقتصادی با آن ها و برگزاری انتخابات در کشور انجام ندادند.

وی بیان کرد: رهبران غربی هنگامی که اوکراین به رهبری پترو پروشنکو و ولادیمیر زلینسکی گام های مخالف با توافقات مینسک برمی داشتند سکوت کردند و علاوه بر آن آلمان و فرانسه اعلام کردند که گفت و گوی مستقیم میان کی یف و دو جمهوری لوگانسک و دونتسک غیر ممکن است.

وزیر خارجه روسیه افزود: نیروهای روسیه و نیروهای لوگانسک و دونتسک با گام های محکم ماموریت خود را در چارچوب عملیات نظامی روسیه در اوکراین انجام می دهند.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها