درخواست زلنسکی از بایدن:

روسیه کشور حامی تروریسم معرفی شود

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت که رئیس جمهور اوکراین در جریان تماس تلفنی اخیر خود با بایدن، از وی خواسته تا روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شود.

روسیه کشور حامی تروریسم معرفی شود
کد خبر: 547440
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۶ ۲۱:۵۵:۲۴

روزنامه واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد که «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده تا روسیه به عنوان کشور حامی تروریسم معرفی شود.

​به گزارش فارس، این در خواست زلنسکی در جریان تماس تلفنی اخیر با بایدن مطرح شد که این گفت‌وگو با محوریت پاسخ چندوجهی غرب به حمله روسیه به اوکراین بوده است.

بر اساس گفته افراد نزدیک به این تماس تلفنی، بایدن در جریان این گفت‌وگو هیچگونه اقدام بخصوصی را متعهد نشده است.

بایدن به همتای اوکراینی خود گفته که وی درصدد است طیف وسیعی از پیشنهادها را برای اعمال فشار بیشتر بر مسکو بررسی کند.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، حتی در جریان جنگ سرد،‌ واشنگتن از قرار دادن اتحاد جماهیر شوروی در لیست کشورهای حامی تروریسم خودداری کرده بود.

این اقدام واشنگتن،‌ طیف گسترده‌ای از اقدامات را در بر خواهد داشت که شامل اعمال تحریم‌های اقتصادی در ده‌ها کشوری خواهد بود که به تجارت با روسیه ادامه می‌دهند و تمامی دارایی‌های مسکو در آمریکا بلوکه خواهد شد و هرگونه صادرات تجهیزات با کاربرد دوگانه به روسیه ممنوع می‌شود.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد و ««ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردمی خواند که برای مدت هشت سال در معرض قلدوری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند».

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای «خلع سلاح و نازی‌زدایی اوکراین و محاکمه تمامی جنایتکارانی است که مسئل جرایم خونین علیه غیرنظامیان دونباس هستند».

بنا بر گزارش وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت‌های نظامی و نظامیان اوکراینی را هدف قرار داده‌اند و به هیچ عنوان به غیرنظامیان حمله نمی‌کنند.

کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های بیشماری علیه روسیه وضع کردند و شماری از شرکت‌ها نیز خروج از بازار روسیه و توقف عرضه تولیدات به روسیه را اعلام کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها