دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران با مشاور امنیت ملی عراق

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق امروز در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق درباره مبارزه با تروریسم و همکاری‌های بین دو کشور گفت‌وگو کرد.

دیدار معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران با مشاور امنیت ملی عراق
کد خبر: 542093
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۷ ۲۱:۵۹:۵۷

«قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق امروز سه‌شنبه در دفتر خود میزبان «جنیفر گاویتو» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق بود.

​به گزارش فارس، به گزارش وبگاه عراقی موازین نیوز، بر اساس بیانیه دفتر الاعرجی در این دیدار که سفیر آمریکا در عراق نیز حضور داشت، روابط بین دو کشور و موضوع اردوگاه الهول و زندان الحسکه [در سوریه]، پرونده سنجار و مبارزه با تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

الاعرجی در این دیدار بر تداوم همکاری عراق با ائتلاف بین المللی ضد داعش و خشکاندن منابع انسانی، مالی و رسانه‌ای این گروه تروریستی تاکید کرد. سفیر آمریکا در این دیدار بر احترام به حاکمیت عراق و ادامه همکاری در همه زمینه‌ها و پایبندی به نتایج گفت‌وگوی راهبردی بین بغداد و واشنگتن و همکاری برای اجرای توافقات مربوط به همکاری اقتصادی، انرژی و غیره تاکید کرد.

گاویتو همچنین با ابراز خوش بینی به گفت‌وگوهای وین، بر تعهد واشنگتن به ادامه جنگ با داعش، حمایت از شرکا و ادامه حمایت از عراق و ادامه نابودی تروریست‌های داعش تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور ایران و عراق طی دیروز و امروز با دیگر مقامات عراق و در راس آن مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور هم دیدار کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها