کد خبر: 537983
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۴:۵۸
| |

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید:

روسیه برای حمله به اوکراین یک بهانه غیرمنتظره جور می‌کند

مشاور امنیت ملی آمریکا ضمن تاکید مجدد بر تعهد کشورش به دفاع از هر وجب از قلمرو ناتو تاکید کرد، روسیه ممکن است هر لحظه به اوکراین حمله کند و احتمالا برای حمله یک بهانه غیرمنتظره جور می‌کند.

روسیه برای حمله به اوکراین یک بهانه غیرمنتظره جور می‌کند
کد خبر: 537983
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۵ ۱۲:۱۴:۵۸

روسیه بیش از ۱۰۰ هزار نیرو در نزدیکی مرزهای اوکراین که عضوی از ناتو نیست، مستقر کرده است و واشنگتن در حالی که کانال‌های دیپلماتیک که تاکنون در رفع این بحران ناکام بوده‌اند را باز نگداشته است، بارها اعلام کرده که روسیه ممکن است هر لحظه به اوکراین حمله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این در حالی است که مسکو داشتن چنین برنامه‌هایی را رد می‌کند و غرب را به ایجاد "تشنج" متهم کرده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در واشنگتن به شبکه سی‌ان‌ان گفت: از الان به بعد هر روزی ممکن است حمله روسیه به اوکراین صورت بگیرد.

وی افزود:‌ ما نمی‌توانیم به طور دقیق روز حمله را پیش‌بینی کنیم اما مدتی است که می‌گوییم این احتمال وجود دارد.

مقامات آمریکا گفته‌اند که نمی‌توانند گزارشات دال بر اینکه اطلاعات آمریکا اشاره کرده است که روسیه قصد دارد روز چهارشنبه به اوکراین حمله کند را تایید کنند.  

سالیوان گفت: واشنگتن به تبادل اطلاعات با متحدانمان ادامه می‌دهد تا شانس مسکو را برای اجرای یک عملیات غیرمنظره "پرچم دروغین" که می‌تواند بهانه‌ای برای یک حمله باشد، از بین ببرد.

وی افزود: ما همچنین از هر وجب قلمرو ناتو دفاع خواهیم کرد و فکر می‌کنم که روسیه به طور کامل پیام ما را درک کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها