کد خبر: 540036
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۴:۲۰
| |

مشاور امنیت ملی عراق:

همکاری‌های امنیتی با روسیه، ایران و سوریه ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کرده است

​مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی گفت که همکاری در مرکز امنیتی چهارجانبه در بغداد که علاوه بر عراق، روسیه، ایران و سوریه را نیز شامل می‌شود، ‌حملات قوی و بازدارنده‌ای را علیه تروریسم و رهبران آنها به همراه داشته است.

همکاری‌های امنیتی با روسیه، ایران و سوریه ضربات سختی به تروریست‌ها وارد کرده است
کد خبر: 540036
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۵:۱۴:۲۰

قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی در جریان بازدید از مرکز همکاری‌های مشترک امنیتی چهارجانبه در بغداد که متشکل از روسیه، ایران، عراق و سوریه است، اعلام کرد که این مرکز توانسته ضربات سخت و مهلکی را به گروهای تروریستی و رهبران آنها وارد کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ وی در جریان این بازدید با کارشناسان امنیتی و سفرای سه کشور ایران، روسیه و سوریه دیدار کرد.

طبق بیانیه صادر از دفتر الاعرجی، حاضران در این دیدار وضعیت فعلی مرزهای دو کشور سوریه و عراق و آخرین تحولات امنیتی در منطقه را بررسی کردند. 

 الاعرجی همچنین تاکید کرد که همکاری و اقدام مشترک با کشورهای مذکور منجر به حملات قوی و بازدارنده علیه تروریسم و سرکرده‌های آن شده است.

وی همچنین افزود؛ این مرکز چهارجانبه در اطلاع رسانی‌ها و حل بسیاری از مسائل مهم امنیتی نقش داشته و تشکیل آن یک امر مثبت و روبه جلو است.

الاعرجی تاکید کرد که کشورش اجازه نمی‌دهد تروریست‌ها در اطراف مرزهایش حضور داشته باشند.

وی همچنین اظهار کرد: عراق با گروه‌های تروریستی تعامل نخواهد کرد، بلکه با دولت‌های قانونی و مستقل همکاری و تعامل خواهد کرد و این منش کشورهایی است که به حاکمیت خود و حاکمیت دیگران احترام می‌گذارند.

الاعرجی همچنین نسبت به این مسئله ابراز نگرانی کرد که نقشه‌های در جریان است تا دوباره تروریست‌ها را در منطقه تقویت و گسترش دهند که این به معنای شکل گرفتن حالتی از بی‌ثباتی در این منطقه است و  ماجرای زندان حسکه و تسلط چند هفته‌ای تروریست‌ها بر آن دلیلی برای این مدعا است.

وی اعلام کرد؛ ماجرای زندان حسکه همچنین نشان داد که نیروهای سوریه دموکرات (قسد) در حمایت از این مناطق ناتوان هستند.

 الاعرجی بر لزوم تداوم فعالیت مرکز هماهنگی چهارجانبه اطلاعاتی در راستای تبادل اطلاعات و هماهنگی اقدامات برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها