مشاور امنیت ملی عراق:

مخالف استفاده از خاک عراق برای جاسوسی از همسایگان هستیم

مشاور امنیت ملی عراق که امروز میزبان سفیر فرانسه بود، گفت، عراق نمی‌پذیرد که از خاکش برای جاسوسی علیه همسایگان آن استفاده شود.

مخالف استفاده از خاک عراق برای جاسوسی از همسایگان هستیم
کد خبر: 530264
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۷:۰۹:۴۶

قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که دولت پیشین آمریکا قصد داشت عراق را به عرصه‌ای برای تسویه حساب تبدیل کند.

به گزارش فارس، پایگاه خبری المسله گزارش داد که الاعرجی میزبان اریک شوالیه سفیر فرانسه در بغداد بوده و گفته است که جنایت به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهندی المهندس، یک تجاوز نابخشودنی و نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود.

وی ضمن استقبال از مذاکرات ایران و عربستان سعودی، تأکید کرد که عراق نمی‌پذیرد خاکش، عرصه جاسوسی از همسایگانش باشد، بلکه باید محل دیدار برادران و دوستان باشد.

سفیر فرانسه هم درباره تظاهراتی که اخیرا در سالگرد این جنایت در بغداد برگزار شد، گفت که تظاهرات، با انضباط بود و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد.

شوالیه همچنین ادعا کرد که فرانسه حامی هر دولتی است که در عراق تشکیل شود و از حاکمیت این کشور، حمایت می‌کند.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات سیاسی  و امنیتی منطقه و روابط عراق و فرانسه و اهمیت تکمیل ساخت بیمارستان فرانسوی در سنجار را بررسی کردند.

الاعرجی همچنین پیش از این دیدار، به مناسبت دومین سالروز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان، در صفحه توئیتر خود، بار دیگر این جنایت را تجاوز آشکار به حاکمیت ملی عراق دانست.

او نوشت: «در دومین سالروز حادثه فرودگاه بین‌المللی بغداد (که بی شک تجاوزی مجرمانه و نقض آشکار حاکمیت عراق بود) و با توجه به شرایط کشورمان و منافع ملت، می‌بایست در مواجه با چنین حوادث سهمگینی حکمت و عقلانیت و صبر در پیش گرفت.»

قاسم الاعرجی در توئیت دیگری با تأکید بر نقض حاکمیت عراق و اقدام خلاف اصول بین‌المللی در جریان ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نوشت: «رحمت و بهشت جاویدان برای شهدا باد...شهادت گوارایتان باد ای فرماندهان پیروزی».

شهرهای عراق به خصوص بغداد در روزهای گذشته شاهد تجمعات و مراسمات مختلف در یادبود شهدای فرودگاه بغداد بود. شب گذشته نیز هزاران نفر در محل ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس جمع شده و یاد شهداء را گرامی داشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها