کد خبر: 540785
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۲:۵۷:۰۰
| |

اوکراین الزام ویزا برای داوطلبان خارجی دفاع از این کشور را لغو کرد

​بر اساس گزارشها، خارجی‌ها مایل به رفتن به اوکراین برای کمک به این کشور در جنگ با ارتش روسیه لازم نیست نگرانی از بابت دریافت ویزای این کشور داشته باشند.

اوکراین الزام ویزا برای داوطلبان خارجی دفاع از این کشور را لغو کرد
کد خبر: 540785
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۲:۵۷:۰۰

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین با امضای فرمانی به اجرایی شدن فوری یک "نظام موقت لغو روادید" برای خارجی‌هایی که خواستار کمک به دفاع این کشور باشند مجوز داد. این سیاست شامل اتباع روسیه که از آنها تحت عنوان "شهروندان کشور متجاوز" یاد شده، نمی‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه بیزنس اینسایدر، این سیاست لغو ویزا، یک روز پس از اعلام تصمیم زلنسکی مبنی بر ایجاد یک "نیروی لژیون بین‌المللی" از سوی اوکراین برای خارجی‌های داوطلب شده برای پیوستن به نیروهای مسلح اوکراین یا نیروهای دفاع سرزمینی این کشور مطرح می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت رئیس‌جمهور اوکراین منتشر شده است، "هر کسی که می‌خواهد به دفاع از اوکراین، اروپا و جهان ملحق شود، می‌تواند بیاید و دوشادوش اوکراینی‌ها علیه جنایتکاران جنگی روس بجنگد."

فرم درخواست برای پیوستن به این نیروی لژیون از داوطلبان می‌خواهد که تجربیات نظامی خود را به تفصیل شرح دهند - و توصیه می‌کند که "اقلام حفاظت شخصی" خود را شامل کلاه ایمنی و جلیقه ضد گلوله" به همراه داشته باشند.

از سال ۲۰۱۴، زمانی که روسیه بخش‌هایی از اوکراین را ضمیمه خود کرد، هزاران خارجی در هر دو طرف درگیری در این کشور جنگیده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها