کد خبر: 540780
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۲:۳۶:۱۹
| |

انگلیس درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را رد کرد

دومینیک راب، معاون نخست‌وزیر انگلیس، بار دیگر درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد.

انگلیس درخواست اوکراین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع را رد کرد
کد خبر: 540780
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۰ ۱۲:۳۶:۱۹

معاون نخست وزیر انگلیس بار دیگر درخواست ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد و افزود این کار به گسترش جنگ و ورود مستقیم متحدان اوکراین به جنگ با نیروهای روسیه دامن خواهد زد.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه خبری «استار تریبون»، «دومینیک راب»درگفت و گو با خبرنگاران گفت: انگلیس به جای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را  به همراه دیگر کشورها و از طریق تضمین تحریم ها و تحقیق درباره جنایت جنگی طی منازعه حال جاضر تحت فشار می گذارد تا تغییر رویه دهد.

او در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: «ما منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را اعمال نخواهیم کرد چرا که ما را در موقعیتی قرار می دهد که مجبور به شلیک به هواپیماهای روسی می شویم.»

این اظهارات از سوی معاون نخست وزیر انگلیس پس از درخواست «وولودیمیر زلنسکی » از ناتو درباره ایجاد منطقه کامل پرواز ممنوع بر فراز اوکراین برای هواپیماها، بالگردها و موشک های روسی مطرح شد. 

وزارت دفاع انگلیس امروز در بیانیه ای اعلام کرد روسیه در بدست آوردن کنترل آسمان اوکراین شکست خورده است و مجبور به تغییر عملیات نظامی اش به عملیات شب برای کاهش تلفات شده است. همچنین نیروهای روسی پیشرفت بسیار کمی در رسیدن به «کی یف» در ۲۴ ساعت گذشته داشتند که به احتمال زیاد به دلیل مشکلات لوجستیکی بوده است. 

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (۵ اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد ششمین روز خودشده وهمزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها