کد خبر: 540729
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۴:۵۵:۴۰
| |

فواد اوکتای، معاون رئیس جمهوری ترکیه:

حمله به خاک اوکراین هرگز قابل پذیرش نیست

ترکیه در ادامه واکنش‌ها و مواضع خود نسبت به بحران اوکراین تاکید کرد که «حمله به خاک اوکراین که یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و هرگز قابل پذیرش نیست».

حمله به خاک اوکراین هرگز قابل پذیرش نیست
کد خبر: 540729
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۴:۵۵:۴۰

فواد اوکتای معاون رئیس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) در توئیتی نوشت: ترکیه تحت رهبری "رجب طیب اردوغان" تلاش می‌کند تا هر چه سریعتر به این جنگ ناعادلانه و غیرقانونی پایان دهد. مذاکراتی که قرار است بین دو طرف انجام شود، بسیار حیاتی است.

به گزارش ایرنا از تارنمای سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (تی آر تی)، وی افزود: در این زمینه، ما انواع کمک‌های سازنده را انجام می‌دهیم. کمک‌های بشردوستانه ترکیه با سرعت تمام ادامه دارد تا از فاجعه‌ای که مردم بی‌گناه به ویژه زنان و کودکان به آن مبتلا شده‌اند، جلوگیری شود.

ساعاتی پیش، وزارت دفاع ترکیه از گفت وگوی تلفنی «خلوصی آکار» و همتای اوکراینی‌اش خبر داد و تاکید کرد: آنکارا به ارائه کمک‌های بشردوستانه خود به اوکراین ادامه می‌دهد.

آنکارا تاکید کرد که در تلاش برای برقراری صلح در منطقه هستیم.

روز گذشته نیز، آنکارا اعلام کرده بود که حملات مسکو باید فورا متوقف و مذاکرات آتش بس میان دو طرف آغاز شود. «ابراهیم کالین» سخنگوی دولت ترکیه دیروز (یکشنبه) در توئیتی نوشت: در چهارمین روز از جنگ اوکراین، درخواست رئیس جمهوری ترکیه (اردوغان) را تکرار می‌کنیم: حملات روسیه باید فورا متوقف و مذاکرات آتش بس آغاز شود.

وی تاکید کرد: برای این که در این جنگ غیر قانونی و ناعادلانه، مردم اوکراین بیشتر از این متحمل آسیب نشوند، ما به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

روز شنبه هم وزیر امور خارجه ترکیه از همتای روس خود خواست تا ارتش روسیه به عملیات نظامی در خاک اوکراین پایان دهد. مولود چاووش اوغلو در گفت‌وگوی تلفنی با سرگئی لاوروف همتای روس خود، اعلام کرد که تشدید بیشتر تنش‌های نظامی به نفع کسی نیست.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، پوتین «عملیات نظامی ویژه» علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد. روسیه گفته که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها