کد خبر: 538801
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۴:۲۴:۵۳
| |

رزمایش بازدارنده روسیه در دریای سیاه آغاز شد

به دستور رئیس جمهوری روسیه، رزمایش راهبردی بازدارنده روسیه با شرکت قوای هسته ای این کشور آغاز شد.

رزمایش بازدارنده روسیه در دریای سیاه آغاز شد
کد خبر: 538801
|
۱۴۰۰/۱۱/۳۰ ۱۴:۲۴:۵۳

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: واحدهای حوزه نظامی جنوب روسیه، نیروی موشک های راهبردی روسیه و ناوگان این کشور در دریای سیاه و ناوهای ناوگان شمال در این رزمایش یک روزه شرکت دارند. 

به گزارش ایرنا، در چارچوب این رزمایش، نیروی هوافضای روسیه چند موشک بالدار از نوع کینژال پرتاب کرد. ناوهای ناوگان شمال و ناوگان دریای سیاه هم چندین موشک بالدار کالیبر و موشک های مافوق صورت تسیرکون به اهداف زمینی پرتاب کردند. 

در پایگاه نظامی کاپوستین یار در استان آستراخان در ساحل دریای خزر هم موشک های تاکتیکی اسکندر پرتاب شد. 

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه روز شنبه به ریانووستی با بیان اینکه ولادیمیر پوتین دستور آغاز رزمایش نیروهای هسته ای روسیه را صادر کرد،گفت:پوتین به همراه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس در مرکز ویژه مدیریت وزارت دفاع روسیه، این رزمایش را نظارت می کند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که این رزمایش ماهیت دفاعی دارد و در آن نیروی هسته ای سه گانه روسیه شرکت می کنند و موشک های قاره پیما و بالستیک و موشک های کروز پرتاب می شود.

سه گانه هسته ای روسیه (بروسی یادرنی تریاد ) شامل موشک های زمین پایه قابل حمل کلاهک های هسته ای، ناوهای مجهز به سلاح های هسته ای و هواپیماهای مجهز به موشک های هسته ای است. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها