کد خبر: 527021
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۰۰:۰۷
| |

وزارت دفاع روسیه:

تردد رزمناو فرانسه نزدیک روسیه را زیر نظر داریم

وزارت دفاع روسیه از رصد تحرکات یک فروند رزمناو فرانسه در دریای سیاه و نزدیک مرزهای آبی روسیه خبر داد.

تردد رزمناو فرانسه نزدیک روسیه را زیر نظر داریم
کد خبر: 527021
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۷:۰۰:۰۷

اعتمادآنلاین| روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که تردد کشتی جنگی فرانسوی نزدیک مرزهای خود در دریای سیاه زیر نظر دارد.

به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «دیفنس پست» همزمان با افزایش تنش بین مسکو و غرب بر سر اوکراین، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ناوگان دریای سیاه روسیه تردد ناو «اوورن» متعلق به نیروی دریایی فرانسه را پس از ورود به دریای سیاه زیر نظر دارند.

وزارت دفاع روسیه به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره نکرد.

هفته گذشته، فرانسه به روسیه درباره عواقب راهبردی و عظیم حمله به اوکراین هشدار داد. روسیه پنج‌شنبه گذشته سه جنگنده خود را برای اسکورت پنج هواپیمای نظامی فرانسوی و آمریکایی بر فراز دریای سیاه و دور شدن از مرز خود به پرواز درآورد.

تنش بین مسکو و غرب به دلیل تحرکات نیروهای روسیه نزدیک اوکراین در حال افزایش است.

کی‌یف و متحدانش، روسیه را به برنامه ریزی برای تهاجم محتمل به اوکراین در زمستان متهم می کنند در حالی که مسکو می‌گوید غرب در حال دامن زدن به تنش است.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه آمادگی خود را برای اعمال تحریم های جدید اقتصادی علیه روسیه اعلام کرد.روسیه نیز کشورهای عضو ناتو از جمله فرانسه را به ایجاد تنش در دریای سیاه متهم کرده و نگرانی‌هیا امنیتی را در منطقه مطرح می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز دوشنبه در تماس تلفنی با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، درباره فعالیت‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در اوکراین هشدار داد. کرملین اعلام کرد که پوتین در تماس تلفنی خود با جانسون، گفته اعضای ائتلاف نظامی ناتو، با گسترش فعالیت‌هایشان در اوکراین، روسیه را تهدید می‌کنند.

دفتر ریاست‌جمهوری روسیه درباره تماس تلفنی پوتین با نخست‌وزیر انگلیس توضیح داد: «پوتین یک نمای کلی از ارزیابی اصلی خود از وضعیت فعلی حول اوکراین ارائه کرد. تاکید شد که همه این‌ها در پس‌زمینه گسترش فعال نظامی در خاک اوکراین توسط کشورهای ناتو رخ می‌دهد که تهدیدی مستقیم برای امنیت روسیه ایجاد می‌کند.»

در مقابل هم دفتر جانسون مدعی شد که او نیز به پوتین هشدار داده هرگونه اقدام بی‌ثبات کننده علیه اوکراین یک اشتباه راهبردی بوده و با عواقب مهم مواجه خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها