کد خبر: 531634
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۲۱:۵۴:۳۰
| |

تمجید بایدن از آزادی زندانیان سیاسی در اتیوپی

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماس تلفنی با آبی احمد نخست‌وزیر اتیوپی از تصمیم او برای آزادی زندانیان سیاسی این کشور تمجید کرد.

کد خبر: 531634
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۰ ۲۱:۵۴:۳۰

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در تماس تلفنی با آبی أحمد تصمیم او برای آزادی زندانیان سیاسی اتیوپی را ستود.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید اعلام کرد که «جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، طی تماس تلفنی با ابی احمد نخست‌وزیر اتیوپی، از آزادی زندانیان سیاسی قدردانی کرد و راه‌های تسریع گفتگو و پایان دادن به درگیری و تنش در اتیوپی را مورد بحث قرار داد و بر «نیاز به رسیدگی به نگرانی‌ها» تأکید کرد.

طبق بیانیه کاخ سفید، بایدن «نگرانی خود را در مورد ادامه جنگ و درگیری در اتیوپی، از جمله حملات هوایی که منجر به تلفات غیرنظامیان شده است» ابراز کرد.

آبی احمد نخست وزیر اتیوپی در این زمینه گفت: من با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا درباره مسائل جاری اتیوپی، روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای گفتگوی تلفنی داشتم. در شبکه اجتماعی آمده که دو طرف در این تماس تلفنی بر تقویت همکاری‌های دوجانبه بر اساس احترام متقابل، تأکید کردند.

پیش‌تر آبی احمد گفته بود که «تصمیم برای آزادی برخی از زندانیان سیاسی به نفع مردم و در راستای وحدت ملی و تضمین صلح پایدار برای کشور گرفته شده است».

وی با اشاره به اینکه زندانیان آزاد شده از افراد سالخورده و بیمار هستند، هرگونه آزادی اعضای کمیته اجرایی جبهه آزادیبخش خلق تیگرای را تکذیب کرد.

درگیری بین دولت مرکزی در آدیس آبابا و نیروهای جبهه تیگرای حاکم بر قلمرو شمالی از نوامبر 2020 آغاز شده و طی ماه‌های اخیر گسترش یافته و بحران انسانی در این کشور بدتر شده است، اما در چند هفته گذشته، طرف‌های متخاصم اعلام آتش‌بس کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها