کد خبر: 528891
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۴۴:۴۶
| |

راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز:

مذاکرات وین اکنون اولویت اصلی دولت بایدن نیست / اکنون آمریکا با موج اومیکرون مواجه شده

استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز با تاکید بر اینکه اوج‌گیری دوباره کرونا می‌تواند بر مذاکرات وین تاثیر بگذارد، گفت: مسائل بین‌المللی در رسانه‌های آمریکا نادیده گرفته‌ می‌شوند اما بایدن تلاش می‌کند تا در میان مردم آمریکا محبوب باشد.

مذاکرات وین اکنون اولویت اصلی دولت بایدن نیست / اکنون آمریکا با موج اومیکرون مواجه شده
کد خبر: 528891
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۴۴:۴۶

راس بیکر (Ross K. Baker) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه روتگرز است.

به گزارش ایلنا، وی به صورت تخصصی در حوزه‌های روابط بین‌الملل و دولت آمریکا تحقیق و بررسی کرده است. بیکر همچنین مقاله‌نویس «لس آنجلس‌تایمز» و «نیوزدی» است و همکاری‌ زیادی با سایر مجلات معروف و حرفه‌ای دارد. وی پیش از این به عنوان مشاور در کمیته دموکراتیک مجلس نمایندگان ایالات متحده و مشاور ارشد سناتور پاتریک جی لیی و چاک هگل مشغول به کار بوده است.

دولت بایدن، اکنون بیش از هر موضوعی روی مقابله با اومیکرون متمرکز شده است

راس بیکر در گفت‌وگو با ایلنا در مورد مذاکرات وین گفت: قبلا هم گفتم همه‌گیری و مشکلات داخلی در آمریکا مذاکرات وین را تحت تاثیر قرار داده و رسیدن به نتیجه را دشوار کرده است و مذاکرات وین اکنون اولویت اصلی دولت بایدن نیست. اکنون آمریکا با موج اومیکرون مواجه شده و این موج ترس را در میان آمریکایی‌ها ایجاد کرده است.

وی افزود: اکنون اولویت اصلی دولت بایدن اومیکرون و مقابله با اوج‌گیری مجدد کرونا است. بنابراین دولت بایدن با توجه به احتمال شکل‌گیری بحران، خیلی روی مذاکرات وین متمرکز نشده‌ و به دنبال اتخاذ تدابیری برای مقابله با موج جدید کرونا است.

مسائل بین‌المللی در رسانه‌های آمریکا نادیده گرفته‌ می‌شوند

بایدن تلاش می‌کند تا در میان مردم آمریکا محبوب باشد

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: بایدن برای اینکه انتقادها در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را از بین ببرد، به دنبال بهبود عملکرد در مسائل داخلی است و سعی دارد بر مسائل داخلی متمرکز باشد تا بتواند حمایت آمریکایی‌ها را جلب کند و در میان مردم آمریکا محبوب باشد. البته بعد از موضوع افغانستان به دنبال دستاوردی در عرصه سیاست خارجی هم است. اما جالب است که این روزها و در شرایط فعلی، در رسانه‌های آمریکا هم موضوعات با اهمیت بین‌المللی کاملا ناپدید شده و به آن‌ها پرداخته نمی‌شود. 

اروپا برای مقابله با تحریم‌های آمریکا جدی نبود 

وی در مورد انفعال اروپا برای کمک به ایران در میان تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: اروپایی‌ها به تلاش برای یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها ادامه دادند، اما اجرای تعهداتشان در قبال برجام و ایران جزو اولویت‌های اروپا نبود. اروپا پنهانی به انجام تجارت‌های محدود با ایران ادامه داد تنها با این امید که بتواند از توسعه برنامه هسته‌ای ایران خودداری کنند. آمریکا برای سرکوب کسانی که در سایر نقاط جهان به تجارت با ایران ادامه می‌دهند، کاملا مصمم بودند و اروپا هم تلاش محدودی برای مقابله با این اقدام کرد که کافی نبود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها