کد خبر: 526673
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۸:۲۰:۰۰
| |

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا:

دیدار «رو در روی» بایدن و پوتین بعید است

وزیر خارجه آمریکا در گفت و گویی درمورد دیدار رئیس جمهور این کشور با همتای روسی گفت: دیدار رو در رو بین پوتین و بایدن بعید است.

دیدار «رو در روی» بایدن و پوتین بعید است
کد خبر: 526673
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۲ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا گفت با ادامه حضور نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، دیدار رو در رو بین پوتین و بایدن بعید است.

به گزارش ایسنا، آنتونی بلینکن، در این اظهارات که توسط توسط روزنامه آمریکایی "هیل" منتشر شد گفت: واشنگتن و متحدانش در اروپا مشتاقانه منتظر کاهش تنش از سوی روسیه هستند.

بلینکن افزود: "ما منتظریم روسیه نیروهای خود را از مرزهای اوکراین خارج و با حسن نیت در گفتگوی دیپلماتیک با اروپایی ها و اوکراینی ها برای حل مناقشه در شرق اوکراین شرکت کند."

وی در پاسخ به این سوال که آیا جو بایدن با ولادیمیر پوتین، (روسای جمهور امریکا و روسیه) رو در رو ملاقات می‌کند یا خیر، گفت: احتمال دارد تداوم اقدامات خصمانه مسکو در غیاب مسیر دیپلماتیک اجازه این دیدار را ندهد و دیدار رو در رو بعید به نظر می رسد، گرچه آنها قبلا در ژنو ملاقات کرده‌اند و هیچ مانعی برای دیدار شخصی بایدن با پوتین وجود ندارد، اما اگر او(پوتین) باز هم سربازان خود را به اوکراین بفرستد، فکر نمی‌کنم زمینه خوبی برای این دیدار باشد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به همتای آمریکایی خود جو بایدن گفته که او واقعاً مشتاق است با وی ملاقات کند.

رهبران روسیه و آمریکا سه شنبه گذشته به صورت مجازی با یکدیگر صحبت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها