کد خبر: 530899
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۲:۱۶:۱۵
| |

تماس تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره تنش در مرزهای اوکراین

وزرای دفاع آمریکا و روسیه در تماسی تلفنی، درباره مسائل امنیتی دوجانبه و تنش در مزرهای اوکراین گفت‌وگو کردند.

تماس تلفنی وزرای دفاع روسیه و آمریکا درباره تنش در مرزهای اوکراین
کد خبر: 530899
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۷ ۱۲:۱۶:۱۵

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز پنجشنبه با «لوید آستین» همتای آمریکایی خود به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس،  وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای در این‌ زمینه نوشت: «مسائل امنیتی مرتبط با منافع دوجانبه مورد بحث قرار گرفت».

آستین نیز در پیامی توئیتری نوشت، در این تماس، مسائل مربوط به «کاهش خطرات در مجاورت مرزهای اوکراین را به بحث گذاشتیم».

روسیه بارها تأکید کرده دولت اوکراین در حال سرکوب و بمباران نواحی روس‌زبان و حامی روسیه در شرق اوکراین است و از غربی‌ها خواسته استانداردهای دوگانه حقوق بشری خود را کنار بگذارند.

با این حال رسانه‌های غربی اخیرا در یک جوسازی رسانه‌ای اعلام کرده‌اند روسیه قصد دارد حمله‌ای تمام عیار علیه اوکراین انجام دهد. مسکو با رد این ادعاها هشدار داده در صورت تداوم و تشدید حملات دولت کی‌یف علیه ساکنین منطقه حامی روسیه در اوکراین، پاسخ شدیدی خواهد داد.

تداوم جوسازی‌های آمریکا علیه روسیه به اینجا ختم نشد و سفرا و مقام‌های سابق آمریکا و برخی کارشناسان از واشنگتن درخواست کردند که لیستی از تحریم‌هایی که مسکو در صورت «حمله» به اوکراین با آن مواجه خواهد بود، ارائه کند.

این ادعاها در حالی مطرح شده‌اند که «اولکسی دانلیوف» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین روز یکشنبه اذعان کرده، شواهدی از حمله روسیه به این کشور وجود ندارد.

این مقام اوکراینی گفت: «امروز ما هیچ خطری از جانب آنچه در مرزهایمان می‌گذرد شاهد نیستیم. اگر منظور همان از تجمع گسترده [نیروهای روس] باشد که رسانه‌های خارجی بر آن اصرار دارند، باید بگویم که اصلاً شاهد چنین چیزی نیستیم».

در راستای افزایش تنش میان روسیه و غرب، قرار است اوایل ماه جاری میلادی نشست‌هایی میان آمریکا و روسیه و همچنین مسکو و اعضای ناتو برگزار شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها