نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

احتمال خشونت در انتخابات ۲۰۲۴ / آمریکایی‌ها نگرانند

نتایج یک نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد که اکثر شهروندان این کشور نگران تکرار این خشونت ها در انتخابات ۲۰۲۴ هستند و حدس می زنند ناآرامی های مشابه تکرار خواهد شد.

احتمال خشونت در انتخابات ۲۰۲۴ / آمریکایی‌ها نگرانند
کد خبر: 530203
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۲:۳۷:۲۷

نظرسنجی شبکه سی بی اس و مرکز "یوگو" نشان می دهد که ۶۲ درصد از شرکت‌کنندگان معتقدند در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا خشونت مربوط به بازنده شدن در انتخابات رخ خواهد داد و فقط ۳۸ درصد بر این باورند که طرف بازنده به صورت مسالمت آمیز نتایج انتخابات را خواهد پذیرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای نیوزویک، ششم ژانویه ۲۰۲۱  (۱۷ دی سال ۹۹) کنگره آمریکا مشغول شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

با این حال طرفداران ترامپ در جمعیتی بزرگ به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی،  توانستند وارد ساختمان و اتاق‌های مختلف آن شوند. در جریان این حمله خشونت آمیز، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا با استیضاح دوم او در کنگره همراه شد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۷۲ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که از خشونت احتمالی در انتخابات آتی آمریکا حمایت نمی کنند و فقط دو درصد حمایت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها