کد خبر: 520797
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۳:۰۱
| |

30 درصد از جمهوری‌خواهان: "خشونت" کارساز است

براساس نتایج یک نظرسنجی، 30 درصد از جمهوری‌خواهان آمریکا معتقدند که "خشونت" برای حفظ کشور قابل توجیه است.

30 درصد از جمهوری‌خواهان: "خشونت" کارساز است
کد خبر: 520797
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۱ ۱۴:۴۳:۰۱

اعتمادآنلاین| گزارش‌ها حاکی از آن است که خشونت سیاسی در آمریکا در پی حمله مرگبار 6 ژانویه به کنگره به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است که این مسئله در حال تجزیه و تحلیل توسط قانون‌گذاران آمریکا است.

به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی که توسط موسسه تحقیقاتی PRRI انجام شده است، از شرکت کنندگان خواسته شده که نظر خود را درخصوص این جمله بگویند: «از آنجایی که همه چیز از مسیر درست خارج شده است، وطن پرستان واقعی آمریکایی ممکن است مجبور شوند برای نجات کشور به خشونت متوسل شوند.»

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 30 درصد از جمهوری‌خواهان، 17 درصد از مستقل‌ها و 11 درصد از دموکرات‌ها با این جمله موافق هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که در میان جمهوری‌خواهانی که اخبار و نظرات خود را از منابع راست‌گرا از جمله Newsmax و One America News دریافت کرده‌اند، موافقت آنها با این سوال به 40 درصد افزایش یافته است. جمهوری خواهانی که به فاکس نیوز اعتماد دارند این رقم را به 32 درصد کاهش دادند و آن‌هایی که بیشتر به منابع خبری اصلی اعتماد داشتند به 22 درصد کاهش یافت.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 39 درصد از شرکت کنندگانی که معتقدند انتخابات 2020 از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا دزدیده شده است، موافق بودند که "میهن پرستان واقعی آمریکایی ممکن است به خشونت متوسل شوند".

دو عامل مهم دیگر شرکت کنندگانی بودند که موافق بودند "که همه چیز به قدری تغییر کرده است که در کشور خود احساس غریبگی می‌کنند" و "کسانی که فکر می‌کنند فرهنگ آمریکایی عمدتا از دهه 1950 تغییر کرده است".

برای کسانی که در نظرسنجی سیاسی شرکت کردند و احساس می‌کنند در کشور خود غریبه هستند، 29 درصد موافق بودند که خشونت ممکن است ضروری باشد، و برای کسانی که فکر می‌کنند فرهنگ آمریکا به سمت بدتر شدن تغییر کرده است، 23 درصد موافق بودند که خشونت سیاسی می‌تواند موجه باشد.

رابرت جونز، مدیرعامل و بنیان‌گذار این موسسه تحقیقاتی درخصوص نتایج این نظرسنجی اظهار کرد: نتایج نگران کننده است. من چندین دهه است که این کار را انجام می‌دهم و به عنوان یک جامعه شناس، یک نظر سنجی عمومی اینگونه نیست که شما به دیدن آن عادت داشته باشید.

وی معتقد است که طرز بیان و کلمات ترامپ پس از انتخابات 2020 تا حد زیادی عامل عادی سازی خشونت سیاسی در میان جمهوری‌خواهان است.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در حالی که ظاهرا جمهوری‌خواهان با خشونت سیاسی موافق‌تر هستند، در هر صورت این موضوع برای هر دو حزب سیاسی نگران کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها