"اف.بی.آی" هشدار داد: رشد انفجارگونه خشونت و افراط‌ گرایی در آمریکا

پایگاه خبری اکسیوس نوشت: مدیر اف.بی.آی نسبت به رشد انفجاری افراط گرایی داخلی در آمریکا از بهار 2020 به این سو و افزایش خشونت های داخلی هشدار داد.

"اف.بی.آی" هشدار داد: رشد انفجارگونه خشونت و افراط‌ گرایی در آمریکا
کد خبر: 515068
|
۱۴۰۰/۰۶/۳۱ ۱۲:۲۳:۰۹

اعتمادآنلاین| «کریستوفر ری» مدیر پلیس فدرال آمریکا (FBI) دیروز سه شنبه در کمیته سنا شهادت داد که پرونده های تروریسم داخلی این نهاد از بهار 2020 به شدت رو به افزایش است.


به گزارش ایرنا به نقل از این پایگاه خبری آمریکایی، در پی شورش 6 ژانویه (ماجرایی که طی آن هواداران دونالد ترامپ در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری 2020 به ساختمان کنگره حمله کردند) کنگره باردیگر توجه خود را به موضوع تروریسم و امنیت داخلی متمرکز کرده است، اما به نظر می رسد اظهارات ری در سنا به روندی پیش از شورش 6 ژانویه اشاره دارد.


وی در اظهارات روز گذشته خود توضیح داد که اداره پلیس فدرال آمریکا بر دو گروه از تهدیدها تمرکز دارد؛ 1. افراط گرایان خشونت طلب داخلی که توسط سازمان ها و ایدئولوژی های تروریستی خارجی رادیکال شده اند و 2. افراط گرایان خشونت طلب داخلی که از طریق نفرت نژادی یا احساسات ضددولتی رادیکال شده اند.


وی گفت: «در حالیکه شمار بنیادگرایان خشونت طلب داخلی که تحت تاثیر گروه های تروریستی خارجی هستند در چند سال گذشته تقریبا ثابت مانده است، آمار افراط گرایان خشونت طلب داخلی متاثر از نفرت های نژادی از بهار سال 2020 به طور تصاعدی در حال افزایش است».


مدیر اف بی آی افزود: «در 16 - 18 ماه گذشته، ما شاهد رشد پرونده های افراط گرایی داخلی از یک هزار به حدود دو هزار و 700 پرونده بودیم. این یک تهدید است». وی ادامه داد: «ما به منظور رسیدگی به این امر کارکنان خود را تا بیش از دوبرابر افزایش داده ایم».


این مقام امریکایی هشدار داد که رویدادهای اخیر در افغانستان می تواند میزان خشونت های داخلی را افزایش دهد.


مدیر اف.بی.آی در پایان با اشاره به پیش بینی های نهاد تحت مدیریت خود، گفت: متأسفانه در آینده، باید شاهد رشد هر دو گروه افراط گرایی در داخل باشیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها