کد خبر: 529850
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۴:۲۸:۴۵
| |

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه اسبق آمریکا:

باید به فکر رمز پیروزی در انتخابات باشیم

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا دموکرات‌های ترقی‌خواه را مورد انتقاد صریح خود قرار داد و گفت، حزب دموکرات به جای دل خوش کردن به ایالت‌های آبی باید به این فکر کند که به صورت کلی چه چیزی موجب "پیروزی در انتخابات" می‌شود.

باید به فکر رمز پیروزی در انتخابات باشیم
کد خبر: 529850
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۴:۲۸:۴۵

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی گفت که از "بحث پرشور و حرارت و جدی" و در نظر گرفتن نظرات مختلف در فرایند حکومت‌داری حمایت می‌کند، اما تاکید کرد که اگر "کنگره‌ای کارآمد" وجود نداشته باشد و یا "دولتی عاقل، هوشیار، پایدار و سازنده" روی کار نباشد، داشتن ایده‌ متفاوت هیچ ارزشی ندارد.

به گزارش ایسنا، ‌کلینتون گفت: فکر می‌کنم الآن وقت این است که با دقت به این فکر کنیم که به صورت کلی، چه چیزی موجب پیروزی در انتخابات می‌شود؛ نباید فقط به ایالت‌های آبی توجه کنیم، ایالت‌هایی که در آن‌ها نامزدهای دموکرات، لیبرال-دموکرات و یا به اصطلاح دموکرات‌های ترقی‌خواه پیروز خواهند شد. متوجه هستم که چرا نامزدها می‌خواهند اولویت‌های خود را مطرح کنند؛ آن‌ها باور دارند که به همین دلایل انتخاب شده‌اند.

به گزارش وب‌سایت روزنامه هیل، این اظهارات کلینتون در حالی مطرح شد که بر سر جهت‌گیری حزب دموکرات و میزان تاثیر ترقی‌خواهان در این جهت‌گیری‌های سیاسی،  بحث گسترده‌ای در جریان است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و رهبران دموکرات کنگره این کشور با جدیت به دنبال پیشبرد یک لایحه سیاست اجتماعی و تغییرات اقلیم فراگیر بوده‌اند. این در حالی است که برخی نمایندگان دموکرات از جمله سناتور جو منشن، نسبت به تصویب این لایحه ابراز تردید کرده‌اند؛ سناتور منشن در اوایل ماه گذشته میلادی، با اعلام عدم حمایت خود از این لایحه، رسما پیشبرد آن را متوقف کرد.

برخی از اعضای حزب دموکرات همچنین هشدار داده‌اند که اتخاذ اولویت‌های سیاسی لیبرال، ممکن است در انتخابات میان‌دوره‌ ۲۰۲۲ به ضرر این حزب تمام شود. حزب دموکرات باید تلاش کند تا در این انتخابات، اکثریت نه چندان قاطع خود در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا را حفظ کند.

ریگلن یونگکین، نماینده حزب جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری ایالت ویرجینیا در ماه نوامبر که پیش‌درآمدی بر انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ به حساب می‌آمد، پیروز شد؛ پیروزی‌ غیرمنتظره‌ای که جمهوری‌خواهان آن را نشانه‌ای بر پیروزی احتمالی خود در انتخابات سال آینده در ایالت واشنگتن (ایالتی آبی) دانستند.

در همین حال، دموکرات‌های ترقی‌خواه می‌گویند که رای‌دهندگان با اعطای اکثریت صندلی‌های مجلس نمایندگان، سنا و همچنین ریاست کاخ سفید به حزب دموکرات، اختیار حکومت‌داری را در دست آنان قرار داده‌اند و این حزب باید از قدرت خود در واشنگتن برای پیشبرد بررسی و بهبود فراگیر سیاست‌های خود استفاده کند.

کلینتون، که از اعضای باسابقه جناح محافظه‌کار حزب دموکرات است، با جناح ترقی‌خواه این حزب، رابطه‌ای بحث‌برانگیز داشته است. او در انتخابات درون حزبی دموکرات‌ها برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، با برنی سندرز، سیاست‌مدار مستقلی که پرچمدار جنبش ترقی‌خواهی است، مبارزه کرده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها