کد خبر: 523686
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۴:۴۴:۱۴
| |

واشنگتن پست گزارش داد:

گمانه‌زنی دموکرات‌ها درباره حضور بایدن در انتخابات 2024

یک روزنامه آمریکایی نوشت، رئیس جمهور این کشور به متحدان و حامیان حزب دموکرات اطمینان داده در انتخابات ریاست جمهوری بعدی شرکت خواهد کرد.

گمانه‌زنی دموکرات‌ها درباره حضور بایدن در انتخابات 2024
کد خبر: 523686
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۴:۴۴:۱۴

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که وارد هفتاد و نه سالگی شده، به متحدان دموکرات خود اطمینان داده که در انتخابات 2024 شرکت خواهد کرد.

به گزارش فارس و به نوشته روزنامه «واشنگتن پست»، «کریس داد» سناتور سابق آمریکایی و از دوستان نزدیک بایدن می‌گوید: «تنها چیزی که از او شنیده‌ام این است که برنامه دارد دوباره در انتخابات شرکت کند و خوشحالم که چنین برنامه‌ای دارد».

این روزنامه آمریکایی نوشت، بایدن در جلسه‌ای مجازی با اهدا کنندگان و حامیان مالی در ماه جاری میلادی گفته است او به‌دنبال رسیدن به دور دوم ریاست جمهوری است.

واشنگتن پست به نقل از «اد رندل» فرماندار سابق ایالت پنسیلوانیا که در این جلسه مجازی حاضر بوده می‌نویسد: «حرفی که او به‌صورت علنی می‌گوید، چیزی است که به آن باور دارد. هیچ فرقی نمی‌کند. اگر او احساس کند به‌طور فیزیکی یا احساسی نمی‌تواند از عهده این کار برآید، در انتخابات شرکت نخواهد کرد».

با این حال مصاحبه این روزنامه با 28 کارشناس مسائل راهبردی و مقام دموکرات که نمی‌خواستند نامشان فاش شود حاکی از این است که تضمین دادن بایدن باعث نشده مباحثات داخلی درباره شرکت او در انتخابات متوقف شود و برخی دموکرات‌ها با تردید به این سیگنال‌های خصوصی و عمومی بایدن و تیم او نگاه می‌کنند.

این روزنامه به نقل از یک دموکرات که درگیر کمپین‌های انتخاباتی بوده نوشت، در بین نزدیکان بایدن یک نفر هم نیست که احتمال شرکت دوباره بایدن در انتخابات را واقعی بداند.

یک دموکرات دیگر که اخیراً در یک کمپین انتخاباتی حضور داشته به واشنگتن پست گفت: «این سوال را هر روز می‌شنوم. هیچکس این سوال را درباره باراک اوباما نپرسید. هیچکس این سوال را درباره دونالد ترامپ نپرسید».

«جان مورگان» وکیل آمریکایی و یکی از حامیان مالی کمپین 2020 بایدن نیز گفت مطمئن نیست بایدن به‌دنبال انتخابات مجدد باشد. او به واشنگتن پست گفت: «وضع سلامت او در سه سال آینده چگونه خواهد بود؟ تمام کاری که باید انجام دهید این است که به جدول آمار مرگ‌ومیر در آمریکا نگاه کنید تا متوجه شوید چه می‌گویم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها