کد خبر: 529024
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۸:۴۵
| |

چاوش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه:

نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در روسیه دیدار می‌کنند

وزیر امور خارجه ترکیه گفت نمایندگان ویژه آنکارا و ایروان به‌زودی و احتمالا در مسکو عادی‌سازی روابط را به بحث می‌گذارند.

نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در روسیه دیدار می‌کنند
کد خبر: 529024
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۲۲:۱۸:۴۵

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت نمایندگان ویژه آنکارا و ایروان به‌زودی در مسکو دیدار خواهند کرد.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، چاوش‌اوغلو گفت، این نمایندگان ویژه، عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان را در دستورکار قرار خواهند داد.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود:‌ «احساس ما این است که اولین دیدار، آنطور که ارمنستان مایل است، در مسکو اتفاق خواهد افتاد. جدا از دیدار اول، خواستار ارتباطات مستقیم هستیم و نمایندگان ویژه‌ای را برای گفت‌وگوی مستقیم منصوب کرده‌ایم».

او با اشاره به اینکه نقشه راه عادی‌سازی روابط میان دو کشور باید ترسیم شود گفت، پروازهای چارتر بین ترکیه و ارمنستان به‌زودی از سر گرفته می‌شوند.

چاوش‌اوغلو تأکید کرد روند عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان با مشورت و گفت‌وگو و هماهنگی با جمهوری آذربایجان انجام خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه اواخر آذر نیز اعلام کرد که توافقی با ارمنستان حاصل شده که بر اساس آن، نمایندگانی میان دو کشور برای عادی سازی روابط بین آنکارا و ایروان، تعیین خواهد شد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز چندی پیش گفته بود که مسکو از عادی‌سازی روابط میان ارمنستان و ترکیه حمایت می‌کند.

وی همچنین ضمن تأیید درخواست ارمنستان از روسیه برای میانجی گری جهت عادی‌سازی روابط ایروان و آنکارا گفت، در همین زمینه گام‌های در حال برداشته شدن است.

از سوی دیگر «واهان هونانیان» سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان چندی پیش بر آمادگی «بدون پیش شرط» این کشور برای عادی‌سازی روابط با ترکیه خبر داده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها