کد خبر: 528879
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۰۵:۱۷
| |

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه:

سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم/ به سند جدید و مشترکی رسیدیم

وزیر امور خارجه گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم و افزود: باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

سند ژوئن  ۲۰۲۱ را کنار گذاشتیم/ به سند جدید و مشترکی رسیدیم
کد خبر: 528879
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۰:۰۵:۱۷

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران گفت: امروز دور جدید مذاکرات در وین شروع می‌شود از جمله موضوعاتی که در دستورکار ماست بحث تضمین و راستی آزمایی است امروز سند مشترک و قابل قبولی روی میز مذاکره کنندگان داریم که آنها را اسناد یک دسامبر و ۱۵ دسامبر می‌خوانیم هم در موضوع هسته‌ای و هم تحریم‌ها، یعنی دیگر سند ژوئن  ۲۰۲۱  را کنار گذاشتیم به سند جدید و مشترکی رسیدیم.

به گزارش فارس، وزیر خارجه خاطرنشان کرد: از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک شروع می‌شود از جمله موضوعات در دستورکار در مذاکرات جاری ما بحث تصمین و راستی آزمایی است.

وی گفت: باید در ذیل این واژه ها و موضوعات به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در برجام  پیش بینی شده بتوانیم استفاده کنیم.

 رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا زمان دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان قطعی شده است گفت که هنوز نه، ولی در حال تنظیم کردن آن هستیم.

وی درباره اقدامات دستگاه دیپلماسی برای سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: اولین وظیفه خودمان را در دولت سیزدهم برای ایرانیان خارج از کشور ارائه تسهیلات روان و آسان به آنها می دانیم. مثلا در ۴ ماه در سفر به نیویورک و چند کشور دیگر متوجه شدیم که یکی از مشکلات ایرانیان این است که کارت ملی برای فرزندانشان که به سن ۱۵ سال رسیدند با تاخیر صادر شده و برای خیلی ها صادر نشده و اینها برای بازگشایی حساب بانکی در ایران و کارهای اداری فرزندانی که به سن قانونی رسیده اند مشکل دارند لذا تسهیل امور کنسولی ایرانیان را وظیفه اول خودمان می دانیم و فکر می کنیم با تسهیل این امور وقتی رفت و آمد ایرانیان به کشور روانتر شود خود آنها علاقه مندند در سرزمین مادری و زادگاه  خود سرمایه گذاری کنند و در دولت هم قوانین سرمایه گذاری در داخل تسهیل می شود که ایرانیان خارج از کشور بتوانند در داخل سرمایه گذاری کنند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها