کد خبر: 528971
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۷:۵۰
| |

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خبر داد:

مذاکرات امنیتی با واشنگتن بعد از سال نو میلادی

وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه بیان کرد، مذاکرات کشورش با آمریکا بر سر مساله ضمانت‌های امنیتی بعد از تعطیلات سال نوی میلادی برگزار خواهد شد.

مذاکرات امنیتی با واشنگتن بعد از سال نو میلادی
کد خبر: 528971
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۶ ۱۴:۲۷:۵۰

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز با اشاره به مذاکرات میان روسیه و آمریکا بر سر موضوع ضمانت‌های امنیت در مصاحبه با برنامه سولویوف لایو در یوتیوب اظهار کرد: ما دور اصلی مذاکرات با آمریکا را بلافاصله بعد از پایان تعطیلات سال نوی میلادی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  این وزیر امور خارجه روسیه در عین حال بیان کرد که مسکو منتظر پاسخ ناتو به این سوال است که آیا مقامات نظامی باید در هیئت‌های مذاکرات گنجانده شوند یا خیر.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: روسبه هشدار نهایی را درباره مدت این مذاکرات امنیتی صادر نمی‌کند؛ اما این مذاکرات می‌تواند نامحدود باشد.

لاوروف خاطرنشان کرد: مسؤولان ارشد نظامی در نشست شورای روسیه و ناتو در ۱۲ ژانویه شرکت خواهند کرد. مسکو امیدوار است ناتو در سطح بالایی در این نشست شرکت کند.

این وزیر افزود: ناتو در حال حاضر طرحی صرفا ژئوسیاسی برای الحاق اراضی شده که بعد از فروپاشی ائتلاف ورشو و جماهیر شوروی سابق بدون صاحب مانده‌اند. او افزود: کلمه ناتو اعتباری ندارد.

وزیرخارجه روسیه همچنین گفت روسیه این احتمال را که غرب درصدد تحریک وقوع یک "جنگ کوچک" در اوکراین و انداختن تقصیر آن به گردن روسیه باشد را رد نمی‌کند.

لاوروف گفت: من این احتمال را که غرب درصدد تشدید تنش‌ها برای ایجاد یک درگیری کوچک و مقصر دانستن ما باشد را رد نمی‌کنم آنها به این بهانه تحریم‌های جدید وضع می‌کنند و توانمندی‌های ما را سرکوب می کنند.

وی افزود که این کشورها اوکراین را غرق در سلاح و تجهزیات نظامی و خودرو کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها